Osemvalcové srdce v päťstovke

Päťstovka s osemvalcom je doménou Mercedesu, tam sú motory V8 s onačením 500 obvyklé. Menej predstaviteľné to je v malom Fiate. Svoju predstavu o tomto veľdiele predstavil Lazzarini Design z Talianska.

Skice ukazujú, že koncepcia je obdobná tomu, čo Renault predviedol, keď spravil Clio V6. Lazzarini vyhodil zadné sedadlá, a umiestnil tam veľký motor. V klasickej päťstovke by to nebolo ono, tak táto s názvom 550 Italia dostala širšie nápravy, nové nárazníky, prahy a obrovské zadné prítlačné krídlo. Otvor na nasávanie vzduchu je na streche. Ten privádza potrebnú ingredienciu k Vé osmičke. Zosilnený podvozok udrží motor tam, kde by mal byť.

Kufor neukrýva batožinový priestor, ale spomenutý motor V8. Ten pochádza od Ferrari. Pracoval v modeli 458 Italia. Výkon 405 kW (550 k) poháňa zadné kolesá. Je to o 20 kW (30k) menej ako má pôvodca, ale musel byť znížený, kvôli optimalizácii trakcie.

Cena? 437 410 eur.