Opel Frontera bol kedysi prelomovým autom. Deväťdesiate roky a začiatok nového milénia boli spojené s terénnym vozidlom ponúkajúcim dva druhy karosérie. Po ukončení výroby však Frontera upadla do zabudnutia. Až teraz sa vracia ako úplne nový model, ktorý rozšíri paletu terénnejších automobilov rüsselsheimského výrobcu.
Nový Opel Frontera si berie základy z vozidiel koncernu Stellantis, pričom najbližší príbuzný mu je Citroën C3 Aircross druhej generácie. Na dĺžku bude mať Frontera do 4,5 metra a na malom pôdoryse dokáže poskytnúť miesto až 7 pasažierov. Ale poďme sa pozrieť najprv na to ako auto vyzerá.
Predná časť si vzala štandardnú masku Vizor, ktorú dopĺňajú LED svetlomety. Tvary sú skôr decentné ako futuristické. A rovnako je to vzadu, kde Opel tiež vtlačil modelu DNA špeciálnymi svetlami s viacerými kusmi. Jeden je predsa na batožinovom priestore a dva sú na hrane karosérie. Opel Frontera štandardne prinesie relatívne veľké zliatinové disky a v niektorých výbavách bude dokonca aj dvojfarebné lakovanie s čiernou, prípadne inak sfarbenou, strechou.
Interiér modelu stavil na kubistický princíp a všetky časti, okrem volantu, majú hrany. Aj volant má podobný návrh, ale stále necháva aspoň trochu okrúhle prevedenie, veď so štvorcovým volantom už pohorel Elon Musk v modeloch Tesla.
Frontera prinesie dva displeje. Jeden bude pred vodičom a bude slúžiť ako digitálny kokpit a druhý sa zase zameria na využitie ako zobrazovacie zariadenie informačno-zábavného systému. Žiadny externý ovládaš čakať nemôžeme. Ale Frontera nie je o ako najmodernejších a futuristických bodoch. Veď má veľa priestoru!
Nová generácia Oplu Frontera bude mať v zálohe priestor pre 7 pasažierov a možnosť posúvať strednú lavicu dopredu a dozadu kvôli zmenám priestoru na kolená. Ak si necháte dva rady sedadiel, tak viete do interiéru umiestniť batožinu s objemom až 450 litrov. Po úplnom sklopení zadných sedadiel máte až 1 600 litrov objemu. Opel týmto naozaj odkazuje nielen na minulú Fronteru, ale hlavne na minulú Zafiru.
Pohon vozidla bude buď čisto elektrický a Frontera Electric ponúkne dojazd buď 300, alebo 400 km. Pritom ešte nie je známe aké budú batérie, je známy zatiaľ agregát, teda elektromotor s výkonom 115 kW (156 k). Bude štandardne poháňať predné kolesá, ale to asi každý, vzhľadom na danú platformu očakával.
Na výber ale bude aj spaľovací agregát, možno aj niekoľko. Jedným z nich bude 1,2-litrový hybrid, ktorý má šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku s elektrickým motorom s výkonom 21 kW (28 k) vstavaným priamo v jej tele. Celkový výkon systému je až 100 kW (136 k). Tiež poháňa výlučne predné kolesá.
Bližšie technické údaje budú známe časom, keď sa vozidlo priblíži k dátumu svojho predaja. Ale už teraz sú odhady, že elektrická verzia by mala stáť od 29 000 € a základná spaľovacia od 24 000 €.