Nový Aston Martin DB12 prichádza ako evolúcia bez dvanásťvalca

Britská automobilka Aston Martin, ktorá v poslednej dobe spolupracuje s Mercedes-AMG na vývoji motorov, prichádza s novým modelom DB12. Ako naznačuje názov, mohol by mať dvanásťvalec, ale nie je to tak. DB12 bude mať menší motor.

Pod kapotou veľkého kúpe bude osemvalec objemom 4 litra a dvomi turbami. Ak sa vám parametre zdajú trochu známe, tak to je preto, že rovnaký používa Mercedes-AMG, ale aj menšie modely automobilky, prípadne predchodca v jednej zo svojich verzií. Nový motor je však výrazne upravený a má nielen nové vačkové hriadele, ale aj upravenú kompresiu, väčšie turbá a hlavne zlepšené chladenie. To znamená použitie dvoch nových chladičov, ktoré sú potrebné na uchladenie po zvýšení výkonu. Veď tento motor má o 30% vyšší výkon ako mal predchodca DB11 V8, ale zároveň o 30 kW, 40 koní viac ako mal DB11 AMR, ktorý mal ešte stále 5,2-litrový motor s 12 valcami a atmosférickým plnením.

Celkový výkon motora je až 494 kW (671 k) pri 6000 otáčkach. Krútiaci moment má plochú krivku 800 Nm medzi 2750 a 6000 otáčkami. Toto je zárukou zrýchlenia na stovku za 3,6 sekundy a maximálku 325 km/h. Na GT fantastické hodnoty. Motor je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou a novým zadným diferenciálom s elektronickým riadením. Z uzavretej do otvorenej fázy dokáže prejsť priebehu niekoľkých milisekúnd. Automobilka sa pohrala trochu aj s podvozkom, ktorý využíva nový adaptívny systém a pevnejšie stabilizátory. Výsledkom je, že vozidlo bude mať 3 režimy, pričom v režime GT bude naozaj komfortným krížnikom s možnosťou agilnejších prejazdov zákrut.

Vizáž autá sa veľmi nezmenila, je to vlastne naozaj len evolúcia. Predná časť predvádza masívnu inak tvarovanú prednú masku s iným spojlerom nárazníka, znakom na medzi maskou a kapotou a nové svetlomety osadené LEDkami. Vzadu je auto znova evolúciou a z boku vidno najmä zapustené kľučky, ale aj bezrámové spätné zrkadlá. Tieto prvky prinesú lepší aerodynamický odpor. Auto bude postavené štandardne na 21-palcových zliatinových diskoch, ktoré budú vpredu schovávať brzdové kotúče s priemerom 40 a vzadu s priemerom 36 cm.

Interiér auta sa chváli najmä novým dotykovým displejom s úplne novým informačno-zábavným systémom, ktorý vraj vyvíjal Aston Martin samostatne. Má možnosť aktualizácii cez vzduch a bezdrôtové zrkadlenie mobilných telefónov cez Apple CarPlay, či Android Auto. Nový systém tiež podporuje inovované 3D zobrazenie, kvôli čomu musí mať aj výkonnejší procesor a viac operačnej pamäte.

Britská automobilka začne vozidlo vyrábať v treťom kvartáli, kedy bude jasných aj viac detailov.