Systémy natáčania zadnej nápravy už používalo veľa výrobcov. Od natáčania vlečnými ramenami po sofistikované systémy reálneho natáčania ako má Honda. Princíp Porsche pracuje podobne ako na spomenutých japonských autách.
Aktívna zadná náprava GT3 zatáča buď oproti predným kolesám, alebo v rovnakom smere. Záleží to od aktuálnej rýchlosti. Celé toto divadlo by malo priniesť lepšie reakcie a dynamiku jazdy ako klasická pevná náprava. Tým sa ale dostáva 911 GT3 na úroveň rýchlych predokoliek. Kolesá musia zvládať prenos výkonu a aj zatáčanie. Ale tu asi trhanie volantom nepríde.
GT3 síce na prvý pohľad vyzerá podobne ako klasická 911, ale predok je poriadne agresívny s tými všetkými spojlermi a LED svetlami. Zadné rozšírené blatníky sú len kúsok od tých, ktoré ponúka japonský Rauh Welt Begriff. No a zadné krídlo je použiteľné aj ako piknikový stôl. Dvojitá koncovka má vyústenie v strede auta a centrálne matice sú použité na dvadsaťpalcových zliatinových diskoch.
Boxer pod zadnou kapotou má tradične 6 valcov a objem 3,8 litra. Aby bol výkon čo najvyšší, využíva variabilné časovanie ventilov, priame vstrekovanie, titánové ojnice a kované piesty. Výsledok? Slušných 349 kW (475 k) a 438 Nm. So sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a uzamykateľným diferenciálom dokáže vybehnúť na stovku za 3,5 sekundy a pokračovať bude až do 315 km/h. Na okruhu Nürburgring vraj dokáže spraviť čas pod 7 minút a 30 sekúnd. Čo na to povie Nissan s GT-R?
Cena Porsche 911 GT3 bude v Nemecku 137 303 eur s daňou a začne sa predávať v auguste.