Musíme sa priznať, s modelmi Dacie sme mali samé dobré skúsenosti počas testov a niektoré zážitky raz vydáme v samostatnej knižnej publikácii. Preto je jasné, že predstavenie novej generácie Loganu a Sandera je potešujúca správa. A je potešujúca aj kvôli tomu, že oba modely budú bezpečnejšie.
Za väčšiu bezpečnosť môže úplne nová platforma CMF-B, ktorú v aliancii používa Renault Clio a Captur, ale tiež Nissan Juke a má ju dostať aj pripravovaný nástupca modelu Mitsubishi ASX. Táto platforma toho ponúka naozaj veľa a, okrem iného, aj možnosť hybridu. O tej však pri Sandere a Logane nie je reč.
Na pohon bude slúžiť litrový trojvalec s výkonom 48 kW (65 k) ako základná atmosférická pohonná jednotka. Nad ním bude starší turbotrojvalec s objemom nižším o jeden deciliter, ale s výkonom 66 kW (90 k). Na vrchole bude znova liter, ale prepĺňaný dosahujúci 74 kW (100 k). Ten môže byť fabricky vybavený aj splyňovačom, ktorý je o 11 percent zelenší ako predchodca. Litrový trojvalec s turbom bude mať ako možnosť aj automatickú prevodovku.
Automatická prevodovka v Dacii už nebude robotizovaný manuál Easy-R, ale bezstupňové CVT. Nová platforma teda ponúka takéto monžosti pohonu pre modely Dacie. Nové technológie pre oba modely zahŕňajú aj LED predné svetlá. Tie majú o 37 percent dlhší lúč a šírka osvetlenej plochy je väčšia o 9 percent.
Medzi novými systémami sa objaví aj núdzové brzdenie, varovanie pred nebezpečenstvom v mŕtvom uhle, parkovací asistent so senzormi vpredu aj vzadu a systém uľahčujúci štart v kopci. Sandero a Logan sa tak dostanú na lepšiu úroveň pasívnej aj aktívnej bezpečnosti. Naviac k tomu je nová platforma omnoho tuhšia ako tá, ktorú mali predchodcovia.
V ponuke modelu bude základný systém Media Display s podporou zrkadlenia, ale nám sa viac páči Media Nav, ktorý má nielen navigáciu, ale aj bezdrôtové pripojenie mobilného zariadenia cez Apple CarPlay a Android Auto. Toto je naozaj prienik technológie do tých najzákladnejších cenových hladín!
Zväčšenie rozmerov modelov prinieslo viac priestoru na zadných sedadlách, ale aj objem batožinového priestoru 328 litrov pre Sandero a 528 pre Logan. Inak, v ponuke budú tri modely, okrem Sandera a Loganu to bude Sandero Stepway so svetlou výškou 174 milimetrov, čo je o 41 viac ako má bežné Sandero. O MCV nič nepíšeme, lebo nebude. Tento model by mal byť nahradený crossoverom. Zatiaľ ho dokáže zastúpiť Duster a pripravovaný Dokker.
Fotky Dacie Sandero
Fotky Dacie Sandero Stepway
Fotky Dacie Logan