Mercedes triedy E je prelom. Teda parkuje sám a má milión systémov, ktoré uľahčujú jazdu a z vodiča robia niekedy až pasažiera, čiže aj zlepšujú bezpečnosť na cestách. Ale dizajnovo je presne tým, čo všetci predpokladali. Je to niečo medzi Céčkom a eSkom.
Nová trieda E ako kombi Estate je obrovská, to čakali asi všetci. Má batožinový priestor s parametrami 670/1820 litrov. To je celkom slušná porcia podporená tvrdením, že do neho vojde v pohode europaleta s rozmerom 800×1200 milimetrov. Veď len šírka je skoro dodávkových 1100 milimetrov medzi blatníkmi.
Ak nechcete práve prevážať palety, tak si môžete priplatiť za dve sedadlá v kufri. Decká budú síce pozerať von cez zadné okno, ale opovrhujúce pohľady predbiehajúcich vodičov môžu naznačiť, že im ukazujú neprístojné posunky. Posunky, teda skôr znaky môže kresliť aj vodič. Nie síce do vzduchu a smerovať ich na okoloidúce autá, ale na touchpad, ktorý podporuje rozpoznanie písma. Pri doktoroch o tom silne pochybujeme, ale znova to bude zábava hlavne pre deti.
Na volante bude tiež pár dotykových plôch. Práve tento inovatívny prvok je trochu zvláštny, ale vyjadríme sa k nemu až po reálnom teste. Nové Éčko ako kombi bude mať v ponuke rovnaké agregáty ako sedan. Takže zatiaľ najviac na dračku pôjde 220 BlueTec s novým objemom 2,0 litra miesto 2,2. Automobilke sa podarilo zvýšiť výkon z 125 kW (170 k) na 143 kW (193 k). Čerešničkou na torte bude AMG C43, teda do momentu, kedy sa dostaví plnohodnotný masaker AMG E63 S, tiež kompatibilný so siedmimi sedadlami.