TDI je vo svete motorov pojem. Veď je pohonnou jednotkou väčšiny služobných áut, ktoré sú najrýchlejšie a majú aj najnižšiu spotrebu. Ale Volkswagenu začínajú pomaly dochádzať červené písmenká. Na nový motor by bolo treba novú škálu.
Volkswagen totiž prezentoval novú verziu agregátu 2,0 TDI. Len si pripomeňme, že v poslednej, najnovšej generácii Passatu pohonná jednotka označená ako bi-turbo TDI vyprodukuje až 176 kW (240 k). Základ nového motora je rovnaký, ale prepĺňanie dostalo na starosti elektrické turbo. To znamená, že výkon vyskočil na 200 kW (272 k). Objem dva litre stále zostal zachovaný.
Samotné elektrické turbo je len jedným z krokov, ešte pribudlo aj variabilné časovanie ventilov a Piezo vstrekovače common-rail s tlakmi až 2500 barov.
Okrem motora Volkswagen naznačil, že pripravuje 10-stupňové DSG. To znamená, že časy, kedy sa v osobákoch bude striedať toľko stupňov, čo v kamióne už nie sú ďaleko. Desaťstupňové DSG zvládne až 550 Nm a má priniesť nižšiu spotrebu aj vďaka funkcii odpojenia od pohonnej jednotky (coasting).
One thought to “Nové dvojlitrové TDI od VW dá až 200 kW”
Comments are closed.