Nové CLS bude mať radový šesťvalec, ale o dizajne sa dá diskutovať

Mercedes v LA predstavil novú generáciu modelu CLS. To, čo bolo v prvých dvoch generáciách naozaj strhujúce štvordverové kupé má teraz trochu iný dizajn. Základný tvar zostal, ale niečo akoby nebolo v poriadku. Predok má evokovať AMG GT, zadok je na fotkách trochu fádny. Lenže veľakrát sa stalo, že fotky klamú, tak sa nenecháme odradiť a chceme ho vidieť naživo. Výrazne mu však pomáha balík doplnkov AMG.

Interiér je však úplne dokonalý, ako to pri Mercedese býva. A celkom šokujúce je, že má stále koliesko na ovládanie systému Command, ktoré už nový trieda A mať nebude. Ak vám interiér pripadá povedomý, tak je to preto, že je akoby celý prevzatý z modernizovanej triedy S. Výduchy klimatizácie zase pripomínajú kupé triedy E.

Spojitosť s Éčkom a eSkom je aj skrytá. Používajú totiž rovnakú modulárnu platformu MRA, na ktorú je pripojená karoséria z hliníka. Všetko je z hliníka, okrem dverí. Tie kvôli pocitu z hmotnosti a kvôli zvuku zatvárania zostávajú oceľové.

S predchádzajúcim CLSkom bude mať nová generácia navlas rovnaký objem batožinového priestoru, presne 520 litrov. Taktiež na zadných sedadlách to nebude práve výhra s miestom na hlavu, ale už bude existovať aj verzia pre troch zadných pasažierov. Môže zaň predsa tvar karosérie.

Novinka bude aj pod kapotou. Motor v CLS450 a CLS450 4Matic bude nový radový šesťvalec s objemom tri litre. Ale štandardne bude kombinovaný s elektromotorom s výkonom 17 kW (22 k). Samotný motor má pritom výkon 270 kW (367 k) a používa 48-voltovú elektrickú sústavu.

Naftové pole bude hájiť 2,9-litrový agregát, tiež so šiestimi valcami v rade. Bude dostupný ako CLS350d 4Matic s výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 600 Nm. Výkonnejšia verzia, CLS400d 4Matic bude mať 250 kW (340 k) a 700 Nm. Všetky motory budú štandardne kombinované s deväťstupňovým automatom.