Automobilka BMW predstavila ďalšiu generáciu BMW radu 5, ktorá tvorí základy predajov v segmente. Je to auto, ktoré narástlo. Narástlo naozaj extrémne a už má dĺžku presahujúcu 5 metrov. Dokonca je dlhšie ako kedysi bývalo BMW radu 7. nové BMW radu 5 je obrovské auto už na prvý pohľad a bol som si ho pozrieť naživo na predstavení v Danubiane.
Prvé BMW radu 5, ku ktorému som sa dostal je i5 s elektrickým pohonom. Nebudem rozoberať detaily sústavy, ale skôr sa zameriam na to ako auto vyzerá. Tento kúsok má balík doplnkov M a celé označenie je eDrive40, ak to chcete vedieť. Je to úplne pekná špecifikácia s rozumnou farbou. Druhá vec je, že má veľa čiernych detailov. Čierne sú napríklad ľadvinky, ale aj lemy okolo okien. Veľkým prekvapením je, že lem okna pokračuje aj do posledného stĺpika karosérie, kde je štylizované číslo 5. Keby náhodou neviete aká veľkosť BMW stojí pred vami.
Predná časť s plnou maskou chladiča môže pôsobiť trochu zvláštne, ale krídla, či ľadvinky sú s rozumnou veľkosťou. Druhá vec je, že svetlá podľa internetových expertov pripomínajú tie, ktoré malo BMW radu 5 od Chrisa Bangla. Takže majú rovnakú líniu spodnej časti. Stále však treba povedať, že asi tomuto autu chýba chróm.
Chróm a rozhodne tmavá farba. Zboku totiž až extrémne vidno veľký prach, ktorý kryje masívnu batériu. Je to úplne nevyhnutné, ale určite si práve tento detail všimnete. Vyzerá síce lepšie ako na fotkách ale štíhlu líniu autu trochu uberá. Zadok je už výrazne elegantný, najmä vďaka presunutiu evidenčného čísla do veka batožinového priestoru. Vďaka malej zmene nepôsobí až tak mohutné ako sedmička.
Interiér zase pôsobí presne ako sedmička. Je uhladený, luxusný a veľmi dobre spravený. Vzadu je masívne veľa miesta a aj batožinový priestor je celkom obstojný. Ale tu prichádza veľký paradox. Dajte auto do tmavej farby a nechajte chrómové doplnky a máte z neho niečo, čo je elegantné a vyzerá omnoho lepšie ako práve druhá alternatíva. K tomu ešte bledý interiér a všetko je omnoho žiarivejšie. Takto to asi dizajnéri zamýšľali v prvom rade.
BMW radu 5 však nie jediný model, ktorý bol vystavený Danubiane. Mohli ste tam vidieť aj najstarší motocykel s vekom 100 rokov, ktorý BMW vlastní. Jeho cena je vraj okolo 800 000 €. Popri ňom sú už lacnejšie kúsky zo súčasnej produkcie a limitovanej série. Na pontóne potom pokračovala prehliadka motocyklov, ale to nebolo všetko, na vonkajšej ploche bol aj Rolls-Royce Phantom so zvýrazňovačomvým pásom ako pinstripe.
A ak vás nezaujalo nové BMW radu 5, tak vás mohol zaujať Ice Cream van s logom MINI. Alebo vás zaujme skôr X5 Le Mans? Aj toto auto môžete vidieť. Pod kapotou má dvanásťvalcový motor, ktorý poháňa aj McLaren F1. Má iba dve sedadlá a hliníkové disky BBS LM. Je to niečo ako projekt Goldfish, len v karosérii SUV, je fascinujúci a jedinečný.