Nová sedmička má karbónové jadro

Pamätáte si Bondovku, kde James Bond, teda Pierce Brosnan Ericssonom ovládal predĺženú sedmu E39? Tak niečo podobné sa bude dať spraviť s novým modelom. Teda, podobné… Vlastne úplne iné, spoločný je len princíp diaľkového ovládania.

Nová generácia sedmy má systém, ktorý auto zaparkuje aj vyparkuje do tesného parkovacieho miesta. Stačí pritom ovládať pomocou kľúča a sledovať pre istotu okolie. Horšie je, že keď takto zaparkuje, určite sa na karosérii zjavia ťukance od dverí a prípadne nejaký odkaz od nasrdeného majiteľa vedľajšieho auta.

Sedma sa zmenila menej ako keď sa z E39 stala obeť Chrisa Bangla. Oproti predchodcovi sú tvary len evolučne zmenené. Aj vnútro akoby bolo presne z dielní automobilky. Jedine ak pôjdete za novou sedmičkou a vodič bude brutálne gestikulovať, tak možno nie je rozčúlený, ale ovláda informačno-zábavný systém.

Pod kapotou sa bude dať zvoliť jeden z radových šesťvalcov, alebo V8mička. Jediný štvorvalec bude v hybridnom 740e. Systém sa podobá tomu, čo má X5 eDrive. Kombinovaný výkon sa dostal na 240 kW (326 k) a spotreba je vraj len 2,1 litra na sto kilometrov. Za nízkou spotrebou je využitie karbónu na základné stavebné prvky auta. Ako teraz vyzerá hliníkový rám Audi A8, keď nová sedmička má karbón? Nech vyzerá akokoľvek, hybrid prejde na jedno nabitie Li-Ion batérií až 40 kilometrov ako elektromobil.

Situácia na trhu luxusných limuzín je znova zložitejšia. Audi A8 je fajn, Mercedes-Benz triedy S tiež, ale aj tak nás bude ťahať k Jaguaru XJ, či Maserati Quattroporte.