Mazda predstavila novú generáciu modelu 2. No a tu prichádza to, čo je najväčšia polemika. Doteraz to bol rýdzo automobil, ktorý vyrobila Mazda. Tu sa niečo javí inak. Tieto tvary sme už niekde videli. A určite aj vy, veď takto tvarované auto sme už dvakrát mali na testovanie. S dvomi rôznymi pohonmi, z ktorých si Mazda vyberie len jeden.
Jasné, je to len prehodenie znakov na Toyote Yaris. Zase, na druhú stranu, práve Yaris je veľmi dobrým zástupcom malých vozidiel a ponúka jedinečnú hybridnú technológiu, ktorú má automobilka patentovanú. Mazda siahla po tejto verzii, lebo ostatné nehybridné dvojky si necháva v ponuke vlastné. Bude to prvý full hybrid automobilky a bude naozaj dobrý. Len mohol mať aspoň nárazníky trochu zmenené.
Rozbeh hybridu zabezpečuje elektromotor s výkonom 59 kW (80 k) a využíva pritom energiu z malej batérie. Ak je nabitá, tak na jej energiu dokáže prejsť aj niekoľko stoviek metrov. No a potom sa rozbehne 1,5-litrový trojvalec, ktorý má 68 kW (93 k). Celkovo je tak výkon modelu 85 kW (115 k). Do mesta to stačí a práve v meste má tento systém neuveriteľne nízku spotrebu.
Na stovke je za celkom slušných 9,7 sekundy a maximum je obmedzené na 175 kilometrov za hodinu. Je obmedzené fyzikálnymi javmi, nie elektronikou. Automobilka uvádza, že hybrid bude mať v kombinovanom cykle spotrebu 3,8 litra a emisie iba 87 gramov CO2 na kilometer.
Z Yarisu prichádzajú aj základné rozmery, takže batožinový priestor má 286 litrov, rázvor je 2560 milimetrov. Vnútri je však pocitovo viac miesta ako naznačujú rozmery. Veď Yaris je vnútri takmer rovnako veľký ako väčšia Corolla hatcbhack.
Začiatok predaja je nastavený na začiatok roka 2022. O verzii Mazdaspeed, alebo MPS vychádzajúcej z Yarisu GR nikto nič nehovorí a Mazda vôbec nie je vhodný kandidát na takúto šialenosť.