Nissan X-Trail po svoje dve posledné generácie pôsobil drsne kvôli hranatému tvaru všetkého, čo na aute bolo. Nový ale už nevyzerá tak ako predtým, ale skôr sa tvarmi hodí medzi exkluzívne Infiniti. Svaly okolo kolies schovávajú devätnástky disky.
Nissan oznámil, že tie najviac vybavené verzie budú mať predné reflektory výlučne z LED. Pozitívnou správou je, že zadné dvere sa otvárajú až do uhla 80 stupňov, čo zjednoduší nasadanie. A pre tých, čo sedia v strednom rade pribudlo miesto na kolená. Z toho logicky vyplýva, že auto bude sedemmiestne. Posledný, tretí rad sa dá zložiť do podlahy v prospech batožinového priestoru a stredný rad sa dá sklopiť a posunúť.
Nový X-Trail sa bude spoliehať na systém All Mode 4x4i. Ten sa dá ovládať pomocou otočného ovládača na prístrojovej doske s možnosťami 2WD, Auto a Lock. Už na pohľad je zrejmé, ktorý čo znamená. Nissan v novom X-Traile využije aj Active Ride Control. Zjednodušene sa dá povedať, že snímače povrchu upravujú nastavenia tlmičov. Active Engine Brake zase brzdí motorom v zákrutách a pri spomaľovaní. Popri nich bude samozrejme pôsobiť armáda elektronických pomocníkov, ako v každom aute súčasnosti.
Pohľad do interiéru okrem rozloženia sedadiel prezrádza použitie chrómu, kovu a pianovo-čiernej farby. Sedenie je, podľa automobilky, usporiadané ako v kine, čo znamená, že druhý rad je o niečo vyššie ako prvý a tretí vyššie ako druhý. Slabšie výbavy majú čalúnenie látkou, kým najluxusnejšie verzie budú mať sériovo kožu s kontrastným prešívaním.
Podľa nás Nissan X-Trail zošvédel. Konkrétne predná časť sa podobná na Saab a interiér na Volvo. Ani jedno nie je zlé, priam naopak obe podobnosti sú výborné.