Ako každé mesto, aj New York má svojho právnika. A ten je zásadne proti novým taxíkom od Nissanu. Dodávkový model NV200 ušetrí hlady miesta v meste, má menší motor ako doterajšie alternatívy a ponúka viacero možností, ktoré predtým neboli možné.
Aký má teda s autom problém. Jednoduchý. Nissan stále obchoduje s Iránom, na ktorý Spojené štáty uvalili embargo. Ako teda Bill de Blasio hovorí: „Nemôžete obchodovať s ľuďmi z New Yorku a druhou rukou podporovať nebezpečný režim Teheránu. Za naše miliardy dolárov si naši taxikári a ľudia, využívajúci ich služby, zaslúžia prísľub ukončenia predaja Nissanu do Iránu.“
Nie je to náhodou lobby amerických automobiliek, ktoré si z neho spravili figúrku? Konšpiračné teórie tiež poukazujú na fakt, že ani Irak nebol až tak nebezpečným režimom, len USA ho z neho spravili. Ale to je iná debata.
Ak budeme detailisti, tak Nissan nepredáva autá do Iránu. Ani nie Nissan ako Renault robí autá v licencii u štátom vlastnenej firmy Pars Khordo. V súčasnosti je to napríklad model Tondar 90, ktorý je licenčný Renault Logan. V minulosti sa však vyrábali aj Nissany.
Podľa nás je celá vec vykonštruovaná, pretože sú ešte dvaja výrobcovia. Domáci Ford so svojim Transitom Connect, ktorý je vyrábaný v Turecku a potom turecký Karsan so špeciálnym autom. Karsan dokonca ponúkol, že auto bude stavať v Brooklyne v novej továrni.
Celé je to pritiahnuté za vlasy a Bill asi dostal tučný šek, aby japonské auto vyrábané v Mexiku malo problém. Karsan svoje auto dokonca vystavoval Ženeve.