Land Rover oznámil, že už nebude vyrábať Defender tak, ako ho poznáme. Lenže Briti si často vedia robiť srandu a toto je ten prípad. Po finálnych sériách predstavila automobilka ešte jednu, finálnejšiu ako tie predchádzajúce. Možno sa z Defenderu stane britské Pagani Zonda tým, že sa stále bude vracať zo záhrobia ukončenia životného cyklu modelu.
Nová posledná séria starého Defenderu je Works V8. Vznikne ich 150 a budú stáť od 150-tisíc libier za krátku deväťdesiatku. Dokonca bude len na objednávku a na individuálnu žiadosť o dovoz. Ale to ho nerobí o nič horším a nezmenšuje to fakt, že ho chcete.
Oživenie Defenderu prichádza ku sedemdesiatemu výročiu, ktoré bude legenda oslavovať tento rok. Názov Works V8 už niečo napovedá o použitom agregáte. Pod prednou kapotou bude päťlitrový osemvalec s atmosférickým plnením. Dosahuje 298 kW (405 k) a 515 Nm.
Tento Def sa stáva najvýkonnejším sériovým Defenderom v celej histórii modelu. Aby nie, keď v posledných kusoch bol 2,2-litrový naftový motor. Na stovku sa Works V8 dostane za 5,6 sekundy a maximálne sa rozbehne na šokujúcich a šialených 170 kilometrov za hodinu. Prečo je táto rýchlosť šialená a šokujúca vie každý, kto sa na Defenderi viezol aspoň kúsok. Podobné pocity by ste mali aj v Lade Nive, či teraz už iba 4×4 pri rýchlostiach o 30 kilometrov za hodinu nižších.
Motor má ako komplica osemstupňový automat od ZF, čo je zase tá najlepšia prevodovka, ktorá v Defe kedy bola.
Výbava sa tiež zmenila. Séria napríklad ponúka štandardne BiLED predné svetlá a Recaro sedadlá s celým interiérom čalúneným kožou Windsor. Pri Defenderi znie zaujímavo aj to, že Land Rover použije informačno-zábavný systém. Aj keby to znamenalo, že príkazy dávate telegramom, je to na padnutie sánky.