Na Citroëne C4 sme už pár kilometrov absolvovali, ale teraz už sme múdrejší aj pri opisovaní zmien. V prvom rade, vzhľad nie je hlavnou sférou, kde sa C4 zlepšila.
Áno, nové predné svetlá s výrazným svetelným podpisom si všimnete skoro okamžite. To isté platí vzadu o 3D grafike rovnakých partii. Lenže menej viditeľné sú nové čiernou farbou lakované prvky. Na bielej karosérii vynikli kľučky a zadný spojler. Tvar kolies s priemerom sedemnásť palcov dostal zase dizajn s názvom Miami.
Vnútri však najviac úspechov zožne nový displej s uhlopriečkou sedem palcov. Ovláda sa dotykom a logika je rovnaká ako pri väčšom C4 Picasso. No a do výbavy prišlo aj bezkľúčové ovládanie. Kľúč tak môžete nechať stále vo vrecku. Systémy ako AFIL (vibrácia pri opustení pruhu) a oko sledujúce mŕtvy uhol robia jazdu bezpečnejšou.
V ponuke sú do septembra motory s emisnou normou Euro 5, ale potom už z nej vypadnú a zostanú iba prepĺňané nové agregáty Euro 6. Z benzínového hľadiska to bude PureTech 110 a PureTech 130. Oba majú spoločný základ troch valcov s objemom 1,2 litra. Blok motora je odliaty z hliníka a dostal pevnú oceľovú vložku na valce. Hlava je tiež hliníková, ale kľukový hriadeľ vyrábajú kovaním z ocele, kvôli pevnosti. V hlave je integrované aj zberné potrubie na výfukové plyny. Remeň je v olejovom náleve, čo znižuje jeho opotrebenie.
Naftové motory Euro 6 zase využijú selektívnu katalytickú redukciu, čiže znižovanie emisii NOx vstrekom AdBlue do katalyzátora. Motory BlueHDi ponúknu výkony 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Následne pribudne aj dvojliter s 110 kW (150 k).
No a čo sme sa naučili variť? Čokoládovú penu. Stručný návod hovorí o roztopení 200 gramov čokolády a povarení plus šľahaní dvoch vajíčok na pare do štádia, kedy pripomínajú puding. Do vyšľahaných vajíčok následne primiešate roztopenú čokoládu. Spravíte šľahačku z 400 gramov 33 percentnej. Polovicu všľaháte a druhú len vmasírujete. Necháte na 4 hodiny stuhnúť v chladničke a tadá! Môžete podávať napríklad na jahodách.