Toyota Verso používala v niektorých generáciách výkonný agregát s objemom 2,2 litra. Ten dosahoval až 130 kW (177 k). Ale po vzore konkurencie treba osloviť aj skupinu zeleno zameraných zákazníkov. Preto prichádza síce slabší, ale úspornejší motor.
Agregát s označením 1,6 D4-D pochádza od BMW. Dohoda o poskytovaní motorov bola podpísaná už v decembri 2011. Týka sa motorov s objemom 1,6 a dva litre. BMW agregáty bude vyrábať v Turecku už začiatkom budúceho roka.
Motor ponúkne presne to, čo v súčasnom Mini. Výkon štvorvalca sa dostal na 82 kW (112 k) a krútiaci moment na 270 Nm. Emisie väčšieho auta sa zase ustálili na 119 gramoch CO2 na kilometer. Pohonná jednotka spĺňa normu Euro 5 bol okrem Mini aj v BMW radu 1.
Časom sa asi vytratí aj 2,2-litrový naftový motor v prospech dvojlitra od BMW s výkonom 135 kW (184 k). Ten by mal asi o niečo nižšiu spotrebu a kultúrnejší chod ako 2,2 D4-D 177.