Naftová Astra skoro ako OPC

Britský Vauxhall, čo je vlastne rebrandovaný Opel, predstavil facelift malého kupé, teda hachbacku Astra. Spolu s ním pod kapotu pribudol aj nový naftový motor s vysokým výkonom. Opel bude rovnaký, toho sa báť netreba, nakoľko sú automobilky spolu späté a rozdielne názvy majú len kvôli historickým zvyklostiam a umiestneniu volantu.

Dizajnové zmeny svetoborné nie sú, auto si zachovalo svoju tvár. O to zaujímavejší je práve motor, ktorý prišiel z väčšej Insignie. Sekvenčné twinturbo s objemom 2,0 litra v Astre dosahuje výkon 145 kW (195 k) a krútiaci moment vynikajúcich 400 Nm. To všetko s minimálnou kombinovanou spotrebou 5,3 litra nafty na 100 kilometrov. Jasné, v praxi to bude viac, ale 6 to výrazne nepresiahne.

BiTurbo vyšprintuje do náruče méty s cifrou 100 za 7,8 sekundy a neprestáva až do 222 km/h. Výkony sú to vynikajúce, hlavne s prihliadnutím na spotrebu nafty. Žeby sa schyľovalo k ústupu benzínovej verzie OPC? Veď výkon je druhý najvyšší v celom modelovom rade. Nie, nebude to tak, najmä kvôli zvuku, ktorým sa naftová verzia na benzínovú nikdy nechytí.