Tak najskôr si treba ozrejmiť terminológiu. Ford Focus ST je hothatch. To sa nedá nijako zahovoriť. Lenže, čo potom bude jeho naftová verzia? Nafta predsa patrí do traktorov a do pecí. Ale zase asi na kufri nebude mať kvôli filtru pevných častíc žiadne sadze.
Takže, kým pod kapotou sa pri benzínovej verzii nezmenilo nič, tá kapota pár zmien dostala. Môžu za to nové svetlá známe z faceliftu obyčajných verzii. Vpredu sa pomenili aj hmlovky. Okrúhle zmizli a nahradili ich hranaté. Zo zmien exteriéru je ešte viditeľný zadný nárazník s iným difúzorom, inak usporiadané svetlá a samozrejem tvar diskov. Našťastie tie pôvodné s Y lúčmi budú určite dostupné ako príslušenstvo.
Vnútro podľahlo tlaku konkurencie. Volant získal sploštenie v spodnej časti a taký akýsi Seat tvar. Ale výraznejšie pôsobí nový veľký, ba priam obrovský, displej v strede slúžiaci informačno-zábavnému systému.
Ako alternatíva dvojlitra EcoBoost s výkonom 184 kW (250 k) a krútiacim momentom 365 Nm bude nový naftový dvojliter. Agregát TDCI ponúkne 136 kW (185 k) a 400 Nm. Oproti benzínu sa čas na zrýchlenie na stovku predĺži z 6,5 na 8,1 sekundy. Avšak kombinovaná spotreba klesne z 6,8 litra na 4,4 litra na sto kilometrov.
Do ponuky facelift ST, rovnako ako aj ST diesel zaradia predajcovia už na jeseň, ale reálne dodávky sa vraj majú uskutočniť až začiatkom roka.