Na čo sa podobá nové Céčko?

To, čo Mercedes predstavil je už štvrtá generácia triedy C. Nesie označenie W205. Predchodca už popri výrazne mladších konkurentoch pokašliaval. Nie kvalitou, ani ponukou, ale našlo sa veľa zákazníkov, ktorí volili novšie alternatívy, najmä novšiu trojku od BMW. Ale tým dňom je koniec.

My triedu S považujeme za veľmi peknú limuzínu. A asi tak isto sú na tom aj páni z automobilky. Prečo inak by nové Céčko vyzeralo presne rovnako ako vlajková loď? Je to tak, nový model vyzerá spredu aj zozadu rovnako. Tak ak postavíte do vzdialenosti 100 metrov Céčko a 105 metrov eSko, tak ich skoro nerozoznáte. Povedzme, že novinka je trieda S s koeficientom 0,9. To vôbec nie je zlé. Nové Céčko vyzerá veľmi dobre. Menši problém s ním budú mať majitelia veľkého sedanu. Oni zaplatili sto tisíc eur za auto a niekto, kto zaplatí menej ako polovicu bude mať rovnaké. Prekusnú to, to je bez pochybností. Nové Céčko narástlo o 95 milimetrov, rozšírilo sa o 40 a rázvor sa predĺžil o 80 milimetrov. Aj keď je väčšie, schudlo až 100 kilogramov. Zväčšil sa aj kufor, na 480 litrov.

Interiér už Mercedes ukázal, ale treba si pripomenúť, že vyzerá omnoho prémiovejšie ako pri odchádzajúcej generácii. No a vyzerá jednoducho super. Jedinou chybičkou krásy je displej pripomínajúci tablet. Ostatné detaily vyzerajú vynikajúco, či už ide o ovládanie klimatizácie podobné triede S (v jednom rade), hodinky medzi tlačidlami pred radiacou pákou, tri výduchy v strede prístrojovej dosky, či aparatúra Burmester. Treba však spomenúť, že informačno-zábavný systém je ovládaný buď kolieskom, alebo dotykovým touchpadom. Druhý menovaný je za príplatok.

Mercedes trieda C W205 mid

Ako prvá generácia dostane vzduchový podvozok Airmatic s automatickým vyrovnávaním svetlej výšky. Na začiatok budú v Európe tri motory. Základný benzín 1,6 turbo so štyrmi valcami ponesie na kufri šifru C180 a ponúkne 115 kW (156 k) plus 250 Nm. Stovku má za 8,2 sekundy a spotrebuje vraj len 5,0 litra v kombinovanom režime. Silnejší dvojliter s turbom v C200 má 135 kW (184 k) a 300 Nm. Stovka za 7,5 sekundy a priemerne 5,3 litra. Prvá naftová alternatíva bude mať označenie C220 BlueTec s 2,2 litrami a 125 kW (170 k) s 400 Nm. Stovku dá za 8,1 sekundy. Fantasticky vyzerá údaj o spotrebe. Ten je iba 4,0 litra. Rovnako šokujúce sú emisie, iba 103 gramov CO2 na kilometer. Časom pribudnú aj ďalšie motory. Napríklad 1,6-litrový naftový štvorvalec od Renaultu s výkonom buď 85 kW (115 k)/280 Nm, alebo 100 kW (136 k)/320 Nm. Časom sa dostane aj na hybrid. C300 BlueTec Hybrid bude mať štvorvalcový naftový motor s 150 kW (204 k) doplnený o elektromotor s 20 kW (27 k). Spotrebou sa dostane na 3,9 litra na sto kilometrov.

V niektorých krajinách sa už dá objednať. C180 stojí 33 558 eur, C200 36 414 eur a naftový C220 BlueTec vysaje z účtu 38 675 eur, ak zákazník nechce žiadnu príplatkovú výbavu.