Mitsubishi nedávno tvrdilo, že na európsky trh kašle a že z neho pomaly vycúva. Priaznivci sa však vzbúrili a automobilka nakoniec ostáva. Zaprisahala sa však, že na náš trh neuvedie žiadny nový model. A máme tu nové Mitsubishi ASX. Je to ako v rozprávke o tom, že slečna mala prísť obutá a neobutá, na koni aj peši a mala doniesť dar, ktorý darom nie je.
Mitsubishi ASX je kompletne nová generácia pre Mitsubishi, ale nové auto to nie je. Pripomína vám to Outlander z roku 2005, ktorý sa stále reinkarnoval? Niečo podobné. Darcovským vozidlom sa v rámci nového aliančného paktu stal Renault Captur. To znamená, že Mitsubishi po ňom zdedí všetky dobré vlastnosti a samozrejme aj tie zlé. Tých však nie je veľa a sú len produktom myslenia a kritiky niektorých majiteľov.
Renault Captur teda prichádza s novým životom pre Mitsubishi ASX. Aj keď sa na prvý pohľad dá okamžite francúzske crossoverové vozidlo spoznať, tak niektoré detaily sú odlišne. Na kapote ASX sa zmenilo logo. Namiesto jedného diamantu sú na ňom diamanty tri. Znak Mitsubishi však nie je jedinou zmenou. Tie prichádzajú aj vo forme nových líšt masky chladiča. Vzadu je to zase absencia loga úplne a miesto neho je len široký nápis Mitsubishi. Nič viac vonku nebolo treba robiť. Capturo-ASX je staro nový model, ktorý prinesie nielen osvedčené technológie, ale aj niečo, čo automobilka doposiaľ neponúkala.
V interiéri ostal znova kameň na pôvodnom kameni a ASX prináša maximálne zmenu loga na volante a ostatných príslušných miestach. Automobilka vytiahla z Renaultu Captur naozaj všetko. To znamená, že pred vodičom môžu byť dve verzie displeja zobrazujúceho rýchlosť a ostatné vitálne informácie a v strede zase môžu byť dve veľkosti displeja zobrazujúceho informačno-zábavný systém OpenR link. Zadné sedadlá sú taktiež posuvné a dá sa nimi variovať veľkosť batožinového priestoru. Začína na viac ako 400 litroch, ale to už všetci vieme z modelu Captur. Takisto atribút, ktorý všetci vieme, je že ani ASX nebude mať pohon všetkých 4 kolies.
Nové auto totiž stojí na platforme CMF-B, ktorá prudko limituje použité agregáty a použité pohony. Základom bude litrový trojvalec s výkonom 67 kW (91 k), ktorý bude štandardne spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Takú istú prevodovku bude mať aj 1,3-litrový štvorvalec s výkonom 103 kW (140 k). Ten však už bude mať doplnok vo forme mild hybridného systému. Rovnaký motor, ale vyladený na 118 kW (160 k) už bude využívať automatickú sedemstupňovú prevodovku s dvomi spojkami.
Kompletnú ponuku si Mitsubishi ASX prevzalo aj v ponuke hybridných verzií. Budú dve a obe budú mať multimódovú automatickú prevodovku s dvomi stupňami pre elektrický pohon a štyrmi pre pohon spaľovacím motorom. Tieto prevody sa dajú kombinovať a vznikne tak omnoho väčší počet ako keby sme sčítali 4 + 2. Hybridným základom teda bude Full Hybrid, ktorý bude mať výkon 103 kW (140 k) a kapacitu batérie 1,3 kWh. Verzia s možnosťou nabíjania, plug-in hybrid, bude mať výkon až 118 kW (160 k) a stále bude poháňať predné kolesa. Bude však disponovať batériu s kapacitou 10,8 kWh, ktorá umožní teoretický dojazd 45 až 47 km na plné nabitie.
Nové Mitsubishi ASX bude teda priamy klon Renaultu Captur, ktorý naozaj prinesie veľa spoločných čŕt. Pre Mitsubishi bude táto spolupráca v rámci aliancie naozaj dobrou správou, ale zároveň budú na trhu dve takmer rovnako vyzerajúce autá. Že by sa týmto Renault chystal na facelift Capturu?