Automobilka MINI so svojím novým štýlom tvarov postupne rozširuje ponuku vozidiel. Najnovším prírastkom môže byť 5-dverové MINI, ktoré je prudko odvodené od toho trojdverového. Vlastne je len o 172 mm predĺžené, z čoho 72 mm pribudlo na rázvore. Takže bude vnútri viac miesta ako v trojdveráku a cítiť to všade.
Oproti MINI s tromi dverami sa napríklad zväčšil objem batožinového priestoru z 210 na 275 litrov. Ale jedným dychom treba povedať, že oproti predchádzajúcej generácii zmizli 3 litre objemu. Tak či onak, stále viete sklopiť zadné operadla a dostať sa až na 925 litrov objemu, čo je znova o štipku menej ako 941 litrov predtým.
Možno pribudlo niečo v priestore pre zadných pasažierov, ale to je veľmi otázne. Pre predných pasažierov však pribudla nová prístrojová doska a úplne nové sedadlá so vstavanými opierkami hlavy, ktoré majú vyžarovať dynamiku. Predné sedadlá zároveň sprostredkujú teda dojem dynamiky a dojem minimalizmu zase predvádza prístrojová doska.
Je výrazne horizontálne stavaná a má vlastne len pár ovládacích prvkov v strede. Tie sú buď na lište pod displejom, kde je štartovanie, prepínanie prevodovky, ale aj prepínanie režimov. Režimy kompletne menia nastavenie okrúhleho displeja s technológiou OLED. Každý režim má svoje usporiadanie a svoju charakteristickú formu rozloženia jednotlivých prvkov. Pritom je však niekoľko stálic.
MINI Operating System 9 má v strede práve ovládaciu časť, pričom v spodnej časti je vždy riadok umožňujúci zmeniť funkciu a v hornej časti je vždy zobrazovaná rýchlosť. To pre prípad, že by ste si nepriplatili za head-up displej. Head-up displej je vo forme malého plastového výsuvného sklíčka pred vodičom. Áno, plastové sklíčko je úplne šialené slovné spojenie, ale naozaj to neviem nazvať lepšie.
Interiér môže mať ešte reproduktory Harman Kaedon. Zvonka MINI spoznáte okamžite, lebo má všetky charakteristické prvky najnovšieho trojdverového MINI. Vlastne sú takmer na nerozoznanie, nebyť tých väčších rozmerov a dvojice dverí naviac. Áno, päťdverák pôsobí menej elegantne, ale má stále okrúhle svetlomety, 8-uholníkovú prednú masku, ale aj charakteristické zadné svetlá, ktoré trojdverák už odprezentoval znova so sekciou britskej vlajky.
Ak si budete vyberať pohon, tak si môžete vybrať vlastne iba jednu prevodovku so siedmimi prevodovými stupňami a dvomi spojkami, s automatickým radením. Takisto je štandardne pohon iba prednej nápravy a nič iné zatiaľ v ponuke nebude. Ale na výber bude z dvoch motorov.
Ten, ktorý by som si vybral ja, sa skrýva za označením MINI Cooper S a má 2 litre objemu. Výkon je 150 kW (204 k) a krútiaci moment 300 Nm. To by malo stačiť na zrýchlenie na stovku za 6,8 sekundy a na maximálnu rýchlosť 242 km/h, podľa toho, čo MINI píše v aktuálnych tabuľkách. Spotreba tejto verzie má byť 6,8 litra benzínu na 100 km v kombinovanom cykle. No a ak by som šiel ďalej, tak konštatujem, že agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 6e.
Druhý do partie má byť 1,5-litrový trojvalec, ktorý bude mať výkon 115 kW (156 k) a krútiaci moment 230 Nm. Už toto na malé auto stačí a je zárukou zrýchlenie na stovku za 8 sekúnd a maximálnej rýchlosti 225 km/h. Slabšia alternatíva má mať aj nižšiu spotrebu, ktorá je aktuálne v tabuľkách na hodnote 6,6 litra, ale zdá sa mi to trochu prehnané.
MINI Cooper tak pokračuje v ťažení, pričom si stále môžeme hovoriť, že trojdverák je krajší, ale 5-dverák je rozhodne praktickejší.