Britská automobilka MINI ukázala minulý rok novú generáciu svojho najmenšieho modelu a rovno v dvoch verziách. Bol to Cooper E a Cooper SE. Vtedy panoval skepticizmus hovoriaci o konci spaľovacích motorov v tomto malom produkte. Ale nie je všetko tak temné ako to bolo namaľované. MINI predstavilo aktuálne dve verzie so spaľovacími motormi, Cooper C a Cooper S.
Ale najskôr trochu všeobecne. Spaľovacie agregáty do oboch modelov MINI budú montovať v britskom Oxforde. Elektrické možnosti bude BMW Group vyrábať spolu v joint venture Spotlight Automotive s Great Wall Motor v Číne.
Na výber, pre oba spaľovacie modely, budú disky s priemerom od 16 do 18 palcov. A výber farieb tiež podporí individualitu majiteľa. V ponuke bude aj farebná strecha, dokonca aj verzia Multitone s tromi odtieňmi naraz.
Interiér ostane pri minimalizme elektrických MINI, čo znamená kruhový zobrazovací displej s uhlipriečkou 9,4 palca a technológiou OLED. Batožinový priestor má štandardne objem 210 litrov a po sklopení zadných sedadiel skočí na 800 litrov. Takže MINI rastie. A prináša nové verzie.
Základom spaľovacej ponuky bude Cooper C. Štartovať bude 1,5-litrový trojvalec s výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 210 Nm. Na stovečku sa základný MINI Cooper C, s automatickou prevodovkou, dostane za 7,7 sekundy. Nemusíte sa ale uspokojiť so základom. Aspoň dočasným, určite sa objaví aj MINI One.
Výkonnejšou možnosťou bude MINI Cooper S. Ten má priečne umiestnenie motora, ale modulárny objem štvorvalca dva litre. Prepĺňanie je samozrejmosťou a výkon sa dostal na 150 kW (204 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 300 Nm a to značí zrýchlenie na stovku za 6,6 sekundy.
Ak by sa niekomu málilo, tak môže skočiť ešte do pripravovaného MINI Cooper John Cooper Works, alebo označeného aj skratkou JCW. Ani tu však plány MINI nekončia.
MINI pripravuje so spaľovacím agregátom ešte aj päťdverovú verziu a taktiež sa môžeme tešiť na kabriolet. Takže budúcnosť nie je až taká elektrický svetlá, stále bude do nej zasahovať aj temnota benzínu.