MG F, MG ZS Hybrid a MG HS

MG predstavilo na Slovensku novinky, sú nimi MG3 a MG HS

Ako sa ľudovo hovorí, automobilka MG ide riadne bomby. Nie doslovne, ale rýchlosť obracania modelov je priam neskutočná. Veď je to len teraz, čo na náš trh uviedla nový model MG HS a už teraz prichádza nie facelift, ako by bolo pri ostatných automobilkách, ale úplne nová generácia, lebo modernizácia prišla po 2 rokoch. A okrem MG HS si na náš trh automobilka pripravila aj MG3 a MG ZS Hybrid. Príde trošku neskôr, ale trojka je už na trhu nejakú dobu. 

MG3

MG3 stále patrí do segmentu B, ktorý je charakterizovaný ako malé autá. Nové MG3 využíva hybridnú technológiu, ku ktorej neskôr pribudnú aj výlučne spaľovacie možnosti. Takto má výkon 142 kW (195 k) a poháňa predné kolesá cez kombináciu elektrického motora a spaľovacieho agregátu. Spaľovací agregát funguje v Atkinsonovom cykle a má sám o sebe výkon 75 kW (102 k), pričom nepotrebuje žiadne prepĺňanie. Krútiaci moment samotného benzínového motora je 128 Nm.

MG3 je relatívne malé auto, ale je naplnené zaujímavými technológiami. Napríklad je zaujímavá prevodovka, ktorá radí vlastne iba 4., 5. a 6. prevodový stupeň. Ostatné vôbec nie je treba, lebo o jednotku dvojku a trojku sa stará elektrický motor. 

MG3

Základná cena MG3 je 18 890 eur a obsahuje už všetky dôležité prvky vrátane veľkých displejov a klimatizácie ovládanej cez displej. 

MG HS

Z pohľadu nášho trhu bude ale omnoho dôležitejší nielen model ZS Hybrid, ktorý bude mať rovnakú pohonu sústavu ako MG3, ale tiež MG HS ako stredne veľký crossover s dĺžkou 4 655 milimetrov. Rázvor auta, 2 765 mm, zase hovorí o dostatočnom vnútornom priestore a o ponuke všetkých interiérových možnosti, ktoré vlastne budete kedy potrebovať. Nové MG HS dokáže fungovať ako rodinné auto, ale aj ako celkom štýlové vozidlo. Britská značka v čínskych rukách tu spravila naozaj kus dobrej roboty. Po tomto tvrdení ju dúfam nikto nevyhodí ako tomu bývalo zvykom v minulosti.

MG HS bude iba s pohonom prednej nápravy a bude mať dva stupne výbavy. O pohon sa má starať jediný motor, ktorý je tiež konštrukčne úplne nový a má ukázať, že aj čínske automobilky vedia pripraviť vhodný agregát, veď MG patrí stále ku SIAC.

Nový motor má objem 1,5 litra a má 4 valce a prepĺňanie turbom s variabilnou geometriou. Toto má zaručiť výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 275 Nm. MG hovorí, že práve tento motor má jednu z najväčších termických účinnosti zo všetkých vozidiel, ktoré existujú. Má mať účinnosť až 38%. Vyššiu účinnosť majú len motory, ktoré sú spojené s elektrickými, alebo nejakými inými fígľami.

Na výber bude, pre MG HS, z automatickej sedemstupňovej prevodovky s 2 spojkami, ale aj z klasickej manuálnej. Manuálna budem mať šesť stupňov a automatická bude mať až sedem, pričom dve spojky budú len jednou zo zaujímavostí. Omnoho väčšou zaujímavosťou bude použitie troch rôznych olejových náplní. 

MG HS

MG HS bude určite zaujímavou alternatívou, ale nebude to len kvôli použitým technológiam a použitej veľkostnej štruktúre, ale aj kvôli cenám. Základná výbava so základným motorom a manuálom bude mať cenovku 26 990 . Už v základnej výbave budú LED zadné svetlá s prepojením, ale aj digitálne ovládaná manuálna klimatizácia. Bude sa ovládať cez dotykový displej s uhlopriečkou 10,25 palca spolu s informačno-zábavným systémom. 

Ak by ste chceli viac, tak si musíte priplatiť za výbavu Exclusive, ktorá bude stáť 29 690 € a už bude mať aj automatickú dvojzónovú klimatizáciu, či bezdrôtové nabíjanie telefónu. Predné LED svetlá budú mať možnosť nastavenia výšky, takže adaptívne maticové lúče tu hľadať netreba. Zaujímavosťou bude, že nová vyššia výbava bude mať vodičovu sedačku nastaviteľnú v 4 smeroch a bude mať aj pamäť na nastavenie. Do výbavy pribudne elektrické ovládanie zadného veka kufra. Ak by ste pre niektorú z výbav chceli automat, tak 2 200 € vám ho ku obom výbavám doplní.

Okrem týchto dvoch noviniek sa ukázalo aj MG ZS Hybrid, ktoré bude používať podobnú pohonnú sústavu ako práve MG3. Z trojice noviniek má veľkú šancu na úspech práve dvojica SUV, ktoré sú zaujímavé aj technológiami, ale vo výsledku sú dôležité aj ceny.