MG Cyberster má nadviazať na bohatú roadsterovú históriu. A darí sa mu to. Dokonca je možné povedať, že Cyberster je viac strhujúci, extrémnejší a stále za rozumnú cenu. Prichádza otázka, že kde vlastne ostal Tesla Roadster. MG Cyberster je nová a svieža alternatíva, ktorá má potenciál. A má elektrický pohon.
MG Cyberster predvádza svoju nízku stavbu karosérie a dokáže pritiahnuť pohľady. Je predsa dedičom reálnej tradície niekoľkých desaťročí. Predok auta má agresívny tvar s dlhou nízkou kapotou. Nízka bočná línia dobre funguje nielen pri zatiahnutej, ale aj pri otvorenej streche. MG tu stavilo na dizajn, ktorý je síce moderný, ale zdá sa, že nezostarne tak rýchlo.
Zadná časť ide tiež svoju vlastnú dizajnovú hru. Svetlá majú tvar šípok smerujúcich ku bokom roadsteru. Vyzerá to cool a naviac to jasne definuje kam chce vodič odbočiť. Ale hlavné je, že zadok je nápaditý aj s krytom strechy, na ktorom je logo automobilky.
Samostatnou kapitolou MG Cyberster sú dvere. Pre všetky verzie sa otvárajú smerom nahor a von. Nie ako na Lamborghini, ale ani ako na Koenigseggu, MG na to ide trochu iným štýlom a vyzerá, že správnym. Dvere sú otvárane a zatvárané elektromotormi. Dokonca majú senzory, aby predišli poškodeniu o strop, ale aj o okolité autá. Pri zatváraní zase senzory monitorujú pohyb okolo vozidla, čím zamedzujú stretu so živými tvormi, nie iba so zvieratami, ale aj s ľuďmi.
No a teraz sa pozrime na to zásadné. Obe verzie MG Cyberster budú mať batériu s brutto kapacitou 77 kWh. Obe budú mať netto kapacitu 74,4 kWh. A verzia Trophy, s jedným elektromotorom a pohonom zadnej nápravy na nabitie prejde až 507 kilometrov, ale GT s dvomi elektromotormi a vyšším výkonom prejde na nabitie 443 kilometrov.
Základná verzia Trophy nebude mať športové sedadlá, ale bude stáť 65 000 eur. V cene budú 19-palcové zliatinové disky a zároveň aj dvere vyklápané nahor. Táto verzia MG Cyberster bude mať elektromotor na zadnej náprave a výkon 250 kW (340 k), čo stačí na maximálnu rýchlosť 195 km/h a zrýchlenie na stovku za 5 sekúnd.
Verzia GT prihodí ešte predný elektromotor, ktorým z auta s dlhou kapotou spraví štvorkolku. Bude mať celkový výkon až 375 kW (510 k), pričom predný elektromotor má výkon 150 kW (204 k). Celkový krútiaci moment výkonnejšej alternatívy sa dostane na 725 Nm. Aj to je dôvodom, že MG Cyberster GT zrýchľuje, na 20-palcových zliatinových diskoch, na stovku za 3,2 sekundy.
Cena MG Cyberster GT je 70-tisíc eur. A konkurenti? Tí nie sú. Aspoň nie výrazní a vôbec nie v tejto cenovej hladine. Veď kto ešte verí, že Tesla Roadster vôbec bude? Má meškanie už 4 roky. A cena bola vtedy štvrť milióna dolárov. Takže MG spravilo modelom Cyberster vlastne výborný roadster bez priamej konkurencie. A ak nejaká existuje, tak nie v tomto finančnom rámci.