Keď sme začiatkom roka testovali Mercedes-Benz Sprinter, tak nám najviac vadila jedna vec. Tou bola automatická prevodovka. Vtedy sme konštatovali, že manuál by prácu zvládol lepšie.
Očividne si niekto zodpovedný náš test pozrel, pretože Mercedes-Benz oznámil, že v rámci zlepšení Sprinteru príde s novou alternatívou, ktorá nahradí starú päťstupňovú prevodovku. Vytiahol eso v podobe sedemstupňového 7G-Tronicu.
Ten sme skúsili v triede C a boli sme milo prekvapení. Vraj zvládne plynulo radiť prevody aj v tridsaťstupňových mrazoch. Rozmýšľame, čo nám ešte vadilo. Jasné, spotreba bola ďalším tŕňom v oku.
Vďaka siedmym stupňom má byť kombinovaná spotreba Sprinteru s 2,2 litrovým štvorvalcom iba 7,4 litra. Za to môže aj systém zmien s názvom BlueEfficiency. Základom je vypínanie motora Start-Stop. Dodatkom zase ECO posilňovač riadenia a pneumatiky so zníženým valivým odporom. Ak si zákazník objedná auto s vyšším prevodom zadného diferenciálu, tak sa spotreba dostane na kombinovaných 7,0 litra nafty na sto kilometrov.
Vylepšenia dostalo aj ESP. Nový podsystém Brake Disc Wipe automaticky vysuší brzdy a druhý, Electronic Brake Prefill pripraví brzdy na spomaľovanie pri pustení plynového pedálu.
Vylepšenia ESP sú však stále zatienené novou prevodovkou. Voľba automatu už nebude kompromisom.