Mercedes Citan je asi najslabšie predávaným autom automobilky. Nám sa zdá, že za posledné dni sme videli viac kusov AMG GT ako Citanu. Ale inovácie pokračujú a prinášajú novinky aj napriek tomu, že ich na cestách veľa nie je vidieť.
Pod kapotou verzie Citan 112 je upravený 1,2-litrový štvorvalec s turbom. Má výkon 84 kW (114 k) a krútiaci moment 205 Nm. Lenže maximum krútiaceho momentu je s funkciou Overboost pod dobu 20 sekúnd, a len na druhom, treťom a štvrtom prevodovom stupni.
Novinkou pre 112 bude aj automatická prevodovka. Mercedes Citanu doplnil 6G-DCT, čo je šesťstupňová dvojspojková a ešte aj automatická prevodovka. Má skĺbiť spotrebu manuálu a komfort automatu.
Mercedes sa našťastie zameral aj na najväčšiu slabinu Citanu, na interiér. Prístroje pred vodičom majú inú grafiku, ktorá sa ku automobilke hodí viac. Ale zvyšok prístrojovej dosky sa akosi nezmenil.
Odporúčame pozrieť si test Mercedesu Citan 109 CDI