Osemvalec v strednej triede je v súčasnosti podobný úkaz ako mráz uprostred leta. Nie je to celkom nemožné, ale aj tak väčšina skončí pri chrochtavom štvorvalci, či šesťvalci. Pred 25 rokmi ale stuttgartský výrobca ukázal model 500E. No a ten sa stal skoro ikonou, inak by po ňom ani pes neštekol.
Veď spomeniete si na inú legendárnu W124? Okrem naftičov samozrejme. Predstavil sa v roku 1990 na autosalóne v Paríži a mal upravený športovejší dizajn. Veď vtedy ešte AMG tak nezasahovalo.
Päťkilo E malo pod kapotou naozaj päťliter s ôsmimi valcami do V. Výkon 240 kW (326 k) smeroval na zadné kolesá prostredníctvom automatickej prevodovky s archaickými štyrmi stupňami. Päťstovka mala ešte jedno špecifikum. Vo svojej dobe stála 134 520 nemeckých mariek, čo bol dvojnásobok toho, čo stála verzia 300 E. Teraz slušná verzia stojí od 13 tisíc hore. Takže asi nejakú historickú hodnotu má, keďže trojkilo stojí do dvoch tisícok.
Práve na 500E Mercedes spolupracoval s Porsche, ktoré dolaďovalo detaily a robilo finálne skladanie.
Keď tak nad tým autom rozmýšľame, tak práve toto má šancu, že mu cena bude ešte rásť. Tak ak máte 13-17 tisíc voľných, tak ich môžete investovať aj do medveďa.
Pozrite si test Mercedesu E220 BlueTec