A je to tu! To, čo Mercedes sľuboval pri uvedení novej generácie triedy C, sa stáva skutočnosťou. Aj modely AMG budú mať v Céčku výlučne dvojlitrový radový štvorvalec. Prvým takýmto želiezkom ohni je AMG C43.
Jasné, vyzerá agresívnejšie, má iné nárazníky, má inú masku, má veľké kolesá. Ale to hlavné je pod kapotou. Automobilka predstavila elektrifikovaný prepĺňaný dvojliter s označením M139I. Pomáha mu 48-voltový mild-hybridný systém a celkový výkon má 300 kW (408 k). Pritom krútiaci moment je tiež neznedbateľných 500 Nm.
Agregát je štandardne spojený s deväťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá smeruje výkon na všetky štyri kolesá. To, čo je však extrémne nie je pohon všetkých štyroch kolies, ani to, že štandardne ide 61% výkonu na zadnú nápravu. Tým extrémom je špecifický výkon motora 150 kW (204 k) na liter objemu. To je naozaj neštandardné číslo a je jasné, že veľa ľudí bude mať obrovské predsudky. Avšak Mercedes už s takto vysokými číslami pracuje dlhšie a napríklad A45 S má až 310 kW (421 k).
C43-ka ponúkne niekoľko rôznych režimov, ale bude mať aj režim Race start pre najlepšiu akceleráciu z miesta. Upravené sú aj podvozkové časti v rámci AMG Ride Controlu s adaptívnym systémom tlmičov. Zadné natáčanie nápravy je v štandardnej výbave a brzdy ponúkajú štvorpiestikové strmene vpredu.
To, čo je na motore zaujímavé je, že turbo využíva menší elektromotor na roztočenie a nábeh výkonu je omnoho plynulejší. Túto technológiu automobilka zdokonalila v pretekoch Formule 1. Mercedes-AMG C43 zrýchli na stovku za 4,6 sekundy a maximum je obmedzené na 250 km/h. Ak je auto vybavené 19, alebo 20-palcovými kolesami, miesto štandardných osemnástok, tak je maximálna rýchlosť posunutá ešte o 15 km/h vyššie.
Len pre pripomenutie, doteraz mal model C43 trojlitrový šesťvalec spojený s podobnou prevodovkou a s rovnakým systémom pohonu. Mal však o niečo nižší výkon.