V priestoroch Apponyiho paláca v bratislavskom Starom Meste sa včera uskutočnila tlačová konferencia nazvaná „Mégane Collection 2012“.
Značka Renault tu prezentovala zmeny a novinky týkajúce sa jedného z jej najpopulárnejších modelov, ktorý sa predáva pod názvom Mégane. Jeho najnovšia verzia nesie pomenovanie Collection 2012 a práve tá bola hlavnou témou tejto konferencie, ktorej úvod bol dosť netradičný. Alebo presnejšie povedané, smiešny.
Niesol sa totiž v duchu prednášky a workshopu na tému „smiech“, ktorá bola pod taktovkou pána smiechológa. Áno, taký človek skutočne existuje. Smiech je predsa dôležitý a úzko súvisí s radosťou, ktorú často vedia v človeku vzbudiť aj vozidlá značky Renault, najmä tie s prívlastkom R.S.
Po „smiešnej“ prednáške nasledovalo to, kvôli čomu na túto konferenciu väčšina zúčastnených zavítala, a to podrobné predstavenie inovácií, súvisiacich s Mégane Collection 2012 a následné odhalenie týchto modelov. Poďme si teda zhrnúť, čo si pre nás automobilka Renault pripravila.
Začnime exteriérom. Ten sa u nových Méganov vyznačuje najmä väčšími otvormi v prednej maske a taktiež zväčšením lakovaných a pochrómovaných plôch. Novinkou je aj denné LED svietenie, ktoré prispieva k celkovému modernejšiemu „looku“. K dispozícií je širšia paleta diskov kolies, ktoré je možné objednať si aj v menej tradičných farbách, ako napríklad gaštanová. Do ponuky farieb pribudla modrá Majorelle Blue a perleťová biela. Úplnou novinkou, týkajúcou sa verzie kupé, je možnosť zvoliť si z troch farebných vzorov strechy. Personalizácií sa teda medze skutočne nekladú.
Nezabudlo sa ani na interiér, ktorý ponúka až 6 nových druhov čalúnení, prevednie palubnej dosky sa tiež dočkalo zmien. Audiofili určite ocenia príplatkový audiosystém vyrobený v spolupráci s renomovanou firmou Bose. Avšak už v základnej výbave nechýba R-Plug&Radio+, ktorý ponúka napríklad funkcie ako hands-free, Bluetooth či pripojiteľnoť cez USB. Spomenúť treba aj klimatizáciu s kontrolou kvality vzduchu. K zvýšeniu bezpečnosti nemalou mierou dopomáha parkovací asistent so zadnou kamerou, ale najmä varovanie pri opustení jazdného pruhu. Veľmi príjemnou funkciou, ktorá je známa už aj z iných vozdiel, je automatické prepínanie ďiaľkových svetiel. Podobne je to aj s asistentom rozjazdu do kopca, ktorý značne zjednodušuje tento nie úplne príjemný proces.
Pod kapotou čakajú rôzne novinky a jednou z nich je aj pohonná jednotka označovaná ako Tce 115. Jedná sa o 1,2 litrový štvorvalec spaľujúci benzín, dopovaný turbom. Pri výkone 85 kW/ 115 koní by mal dosahovať kombinovanú spotrebu 5,3l/100km. Trend downsizingu je očividne prítomný aj u Renaultu.
Čo sa naftových agregátov týka, nový motor Energy 1,6 dCI 130 nahradí jednotku s označením 1,9 dCI 130. Ten, pri objeme 1.6 litra, dosahuje výkon 96 kW/130 koní, ale najmä 320 Nm a kombinovanú spotrebu iba 4,0 l/100km. Pre obzvlášť šetrných vodičov je v ponuke Energy 1,5 dCI 110. Výkon je nižší než u predošlého agregátu, konkrétne sa jedná o hodnotu 81 kW/110 koní. Pozitívom však je, že podobný výrok možno povedať aj o spotrebe. 3,5 l/100 km znie skutočne fajn.
Lahôdkou na záver je vrcholný športový model R.S. Ten sa dočkal zvýšenia výkonu až na 195 kW/265 koní, ale aj designových zmien. Tými sú napríklad nové možnosti farebných kombinácií a nás osobne asi najviac zaujal čierny lak karosérie v kombinácií s červenými lištami.