Renault ukázal na Veľkej cene Monaka niečo naposledy videné pri Cliu RS Mk3. Ukázal Clio RS štvrtej generácie, ale s manuálom! Teda predstavil. Ukázal koncept. A to nám stačí. Aj keď sme neboli z tých, čo by prehnane hanili sedemstupňový dvojspojkový automat. Je s ním síce menej zábavy, ale zase je rýchlejší ako akýkoľvek operátor manuálu.
Koncept je širší o 60 milmetrov, čo pomôže stabilite. Vidno to na širších blatníkoch, vidno to na samotných nápravách. Brutálnejší je aj predný nárazník s novými hmlovkami v tvare loga RenaultSportu, troch kosodĺžnikov. Zadok zase obmenilo prítlačné krídlo nad zadným oknom.
Interiér na oficiálnych fotkách nie je, ale má jednu podstatnú zmenu. Aj keby zostal ten červený nekonzistentný plast na rôznych miestach, tak pozitívom bude manuálna prevodovka a tri pedále. Prevodovka je z Mégane RS Trophy.
Z rovnakého auta je aj motor. Dvojliter s výkonom 201 kW (275 k) musí s malým autom robiť divy. Veď už v Mégane je naozaj výbušný a rýchly. Pri vrodenej pretáčavosti Clia RS ho akosi viac a viac chceme vyskúšať! Je naozaj škoda, že nevznikne ani limitovaná séria, aby mohol skúsiť zosadiť Volkswagen Golf GTI Clubsport S z trónu najrýchlejšej predokolky na Nürburgringu.