Pravidlá, ktoré aktuálne presadzuje Európska únia prostredníctvom nariadení o emisiách sú natoľko šialené, že onedlho budú musieť všetky autá mať nejakú formu podpory ak by chceli spaľovacie motory. A vie to aj McLaren, ktorý predstavil nový model Artura. Nie je však prvým elektricky dopovaným McLarenom, tým predsa bol famózne vyzerajúci model P1.
Základné tvary vozidla sú podobné tým, ktoré predvádzajú ostatné McLareny, ktoré v súčasnosti figurujú v portfóliu automobilky. Vyzerá však ako zástupca menších vozidiel. Vlastne to je jedno, vyzerá ako všetky McLareny súčasnosti a to aj vo vnútri. A to je úplne novým vozidlom, ktoré využíva novú architektúru značky McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA).
Nová architektúra je postavená tak, aby mohla integrovať aj hybridné systémy. Vozidlo vo veľkom využíva aj hliník, aby bolo čo najľahšie. Vo finále váži 1,6 tony pričom balík batérií má len 140 kíl aj s elektromotorom. Motor V6 zase dosahuje hmotnosť 165 kíl. Oproti V8 to je o 50 kíl menej.
MCLA umožňuje využiť aj veľa nových bezpečnostných prvkov, ktoré doteraz neboli dostupné. Štandardom bude udržiavanie v pruhu, adaptívny tempomat, asistent diaľkových svetiel, či rozpoznávanie dopravných značiek. Naviac všetky tieto systémy bude môcť McLaren aktualizovať systémom over-the-air. Nový systém MIS II ovládaný dotykovým displejom podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Bude na ňom naviac aj nový telemetrický systém s funkciou Drift Control určenou na uzavreté okruhy.
A teraz k tomu pohonu. Pozostáva teda z V6 s objemom tri litre, ktorý má sám o sebe 430 kW (585 k) a 584 Nm. E-Motor, ako McLaren volá doplnkový aparát, ponúka naviac 70 kW (95 k) a 225 Nm. Celkovo sa tak McLaren Artura dostáva na 500 kW (680 k) a 804 Nm.
Hmotnosť a výkon znamenajú, že auto bude na stovke za 3 sekundy, čo je len o 0,2 sekundy horšie ako mal model P1. Maximum je 330 kilometrov za hodinu. K tomuto výsledku prikladá ruku aj osemstupňový automat. Elektromotor používa batériu s kapacitou 7,4 kWh. Na elektrickú energiu zvládne prejsť až 30 kilometrov. Ale nabíjanie nebude práve rýchle. Na 80 percent sa batéria nabije za 2 a pol hodiny štandardnou nabíjačkou ESVE.
Cena bude niekde okolo 200-tisíc eur.