Litrový turbotrojvalec poháňa Hyundai i20 Sport

Hyundai v Nemecku pripravil ostrejší malý model i20 s prívlastkom Sport. To by nebolo nič extrémne, veď už existuje verzia N Sport s benzínovým štvorvalcom s objemom 1,4 litra a výkonom 85 kW (115 k). Ale novší Sport má menej objemu, menej valcov, ale viac výkonu.

Ostrejšia alternatíva má päťdverovú karosériu s bojovým bielo-modrým sfarbením. Stojí na osemnástkach OZ bližšie k zemi o 20 milimetrov. Tvary auta potiahli k zemi aj nové prahy, či nadstavce nárazníkov, vzadu dokonca v tvare difúzora. Dozadu pribudol aj decentný spojler.

Interiér sa nejako závažne nezmenil, len má kombináciu sivej a modrej farby. Najväčšia novinka je pod prednou kapotou. Z koncernových zásob sa tam dostal litrový trojvalec s turbom. Bol kompletne vyvinutý v nemeckom technologickom centre v Russelsheime.

Turbo z litra vyťaží 88 kW (120 k), čo je skôr priemer, ale napríklad s Fordom Fiesta tiež dokázal podobne výkonný trojvalec celkom zacvičiť. Krútiaci moment sa dostal na 170 Nm.

Kameňom úrazu by mohla byť cena. V Nemecku stojí 19 990 eur. To je celkom veľa, na to, že i30 Turbo na Slovensku stojí len o 2000 eur viac.

Na Slovensku nie je v ponuke i20 Sport, ale motor sa dáva do modelu i20 Style. V súčasnosti stojí 14 390 eur.

Hyundai i20 Sport 01 Hyundai i20 Sport 02