Lexus LC má pre mňa jedno špeciálne miesto v srdiečku. Je to nádherné auto, s ktorým som si užil naozaj fantastický trip do miest v rakúskych horách. Je to ale auto, ktoré má šialene zastaralý informačno-zábavný systém. Až doteraz teda malo.
Samotný test si pozrite na tomto odkaze, ale to dôležité je, že ja som síce vtedy na informačno-zábavný systém príliš nenadával, ale aj tak nebol úplne dobrý. Vtedy dokonca ani nepodporoval káblové pripojenie Apple CarPlay, ani Android Auto. To sa však zmenilo v modelovom roku 2024, ktorý sa na trhu objaví už v polovici tohto roka, čiže naozaj onedlho. Nový displej nebude tak decentne zakomponovaný pod čírym krycím sklom a vonkoncom nebude ovládaný samostatným touchpadom na stredovom tuneli. Bude mať dotykové ovládanie a preto bude viac vysunutý smerom k vodičovi. Na displeji s uhlopriečkou zväčšenou z 10,3 na 12,3 palca sa bude prezentovať nový softvér, ktorý bude omnoho jednoduchší a intuitívnejší. Toto auto bude lepšie ako doteraz vďaka jemnej zmene interiéru.
Nový systém tiež umožní použiť panoramatický pohľad na vozidlo vďaka štyrom kamerám a obrazu skombinovaného z ich náhľadov. To v interiéri asi stačí a Lexus ešte oznámil návrat červeného čalúnenia Ruby Red.
Vonkajšok vozidla ozvláštni nová modrá farba Ultrasonic, ale tiež bronzová, či skôr medená Copper Crest. Ďalšie zmeny prídu vo forme trochu upravených zliatinových diskoch s priemerom 21 palcov. Ale to je tak všetko. Pohonné jednotky ostávajú rovnaké, takže sa stále môžeme tešiť na atmosférický osemvalcový päťliter, ktorý produkuje 342 kW (464 k) a poháňa cez desaťstupňovú automatickú prevodovku výlučne zadné kolesa. Veď má zrýchlenie na stovku za 4,6 sekundy.
V ponuke modelu bude aj hybridná alternatíva s nižšou spotrebou, s ktorou sa dá jazdiť za 7 litrov. Ale to som už písal v teste. Táto alternatíva má výkon 265 kW (359 k).
Novinka prináša lepšie ovládanie informačno-zábavného systému, ktoré bude jednoduchšie v celkovom pohľade. Čo na tom, že displej nie je až tak citlivo zakomponovaný.