Lamborghini Huracán je síce veľmi dobrým Audi, ale štvorkolka a jemnejšie tvary mu dodali to, čo veľa Lámb nemá. Trochu nudy. Jazdí možno ako malý boh, ale Ferrari 458 Italia je živočíšnejšie motorom aj tvarmi. Ale nový Huracán LP580-2 je o niečom inom.
Tvary sa zmenili len jemne, má predsa nový predný nárazník. A Pirelli bolo donútené vyvinúť nové zadné gumy s vyšším profilom na devätnásťpalcových diskoch. LP580-2 má dokonca aj zmenené riadenie a preprogramovaný systém stabilizácie.
Zmeny boli predsa nutné, lebo Lamborghini spravilo s Huracánom LP580-2 celkom slušné zníženie hmotnosti. Stratil sa predný dif, nejaké spájacie materiály a tradá, zo štvorkolky je zadokolka. Ušetrilo sa 33 kilogramov.
Lenže spolu so znížením hmotnosti prišlo aj zníženie výkonu. Desaťvalec s objemom 5,2 litra má 426 kW (580 k) a 540 Nm. To je úbytok 22 kW (30 k) pri porovnaní so štvorkolkou. To je dosť slušná porcia na to, aby bolo horšie zrýchlenie na stovku. Kilo je na tacho za 3,4 sekundy (LP610-4: 3,2 s). Maximálne sa zadokolka dostane na 320 km/h, kým silnejšia štvorkolka pokračuje ešte o 5 km/h ďalej. Pozitívum je zase spotreba 11,9 litra v kombinovanom cykle, predstavujúca úsporu 0,7 litra na sto kilometrov. Áno, ani Huracán so zadokolkou nemá manuál.
No a cena má byť niekde na úrovni 150 tisíc eur, kým LP610-4 stojí 169 500 eur.