Nie je to tak dávno… Vlastne je, už pri predstavení predchádzajúcej generácie modelu i20 od Hyundai sa hovorilo o verzii N. Ale ostalo len pri slovách. Predzvesťou reálneho N-ka bola verzia N-line so športovejšou vizážou pre súčasnú generáciu modelu.
Ale čo teda bude toto? Je to malý hothatch, ktorý má 1,6-litrový štvorvalec s turbom, ktorý produkuje 150 kW (204 k) a 275 Nm. Je fakt super, lebo má šesťstupňovú manuálnu prevodovku. A tiež má Launch Control a Rev Matching. To stačí, nie?
Naviac bude mať možnosť priplatiť za samosvorný diferenciál a hmotnosť bude na úrovni toho, čo má FIA pre WRC ako minimálnu. Žeby ideálne tréningové auto? Asi áno! Oproti štandardnému i20 je svetlá výška menšia o 10 milimetrov.
Jasné, auto sa odlišuje aj tvarmi a prevedením. Modrá farba Performance Blue bude určite v ponuke, ale my by sme na ňom videli červenú. Alebo sivú. Samozrejmosťou pre malý hothatch budú červené doplnky, veď tie má predsa aj väčší brat i30N. Pre i20N však bude len jedna možnosť výkonu a verziu Performance mať nebude. Aspoň zatiaľ nie.
Výrazným prvkom, okrem prednej masky, je aj zadné krídlo, ktoré našlo znova inšpiráciu priamo v pretekoch WRC. Malý i20N bude mať veľké 18-palcové zliatinové disky a niekoľko zmien nastalo aj v interiéri. Čierny interiér má prvky s farbou Performance Blue. Otáčkomer má variabilnú červenú zónu, prispôsobujúcu sa podľa podmienok a zahriatia.
Športovejšie sedadlá pridávajú lepšiu oporu v zákrutách a vodič má v rukách športovejší volant s tlačidlami na nastavenie auta ako má aj i30N. Oproti i30N má naviac tlačidlo, veľké červené, na zapnutie systému vyrovnávania otáčok.
Cenu ešte nevieme, ale keďže cena i30N je okolo 30-tisíc eur, tak predpokladáme, že základ i20N bude za 24-25-tisíc eur. A to by bolo super. Vlastne aktuálne má tento model jediného konkurenta, Fiestu ST s trojvalcom. Toto bude vážny súboj!