Tak si to ujasnime hneď na začiatku. Alfa Romeo vyrába úplne brutálne vyzerajúce autá. Takú kombináciu línií nedokáže nikto iný. Možno aj preto je 4C, menší brat 8C, jedným z najkrajších áut celkovo. Teda ak nemá tie oddelené svetlomety vpredu, ktoré vyzerajú ako hmyzie oči.
Všetko pod jedným krycím sklom je omnoho krajšia možnosť. Ak kupé niečo chýbalo, tak to bola otvorená strecha. V tomto momente nastupuje na scénu 4C Spider. Malý pavúk bude mať štandardne ako krycí materiál látku, ale za príplatok ju môže vymeniť za karbónový panel. V porovnaní s kupé pribudli roadsteru otvory na odvádzanie horúceho vzduchu od motora, optimalizovaný spojler a zadné svetlá s LED. No a tie predné tiež vyzerajú lepšie.
Ak niečo z príplatkovej výbavy odporučíme, tak to bude výfukový systém Akrapovič s centrálne umiestnenou koncovkou a znova karbónovým lemovaním. Na výber bude z viacerých nových tvarov diskov s priemerom 17 až 19 palcov. Za nimi sa tiež bude dať zvoliť farba strmeňa. Do výberu sa dostane strieborná, žltá, červená a čierna. Pozitívom otvorenej verzie je aj to, že na hmotnosti nabrala len 22 kilogramov.
Stále nízka hmotnosť značí aj to, že agregát so štyrmi valcami a objemom 1,75 litra s prepĺňaním stačí. Veď ponúka výkon 177 kW (240 k) a krútiaci moment 350 Nm. S dvojspojkovou prevodovkou a šiestimi stupňami zrýchli na stovku za čas tesne nad 4 sekundy a maximálne zvládne 258 km/h. Nedali by sme ruku do ohňa za to, že pri týchto rýchlostiach to bez problému dá aj s pláteným krytom.
Dizajn je skoro dokonalý a nevadí, že nemá fabrické rádio a klimatizáciu.