Je tomu už dvadsať rokov od uvedenia prvej generácie modelu Zafira na trh. Na autosalóne v Bruseli, 18. januára 2019, bude oficiálne predstavený už štvrtý nasledovateľ rodu. Digitálna predpremiéra v nás vzbudila rozpačité dojmy. Z praktického MPV stvorili, pod taktovkou PSA, čo je na prvý pohľad jednoznačné, v podstate dodávku. No, škoda.
V ponuke budú tri veľkostné verzie Zafira Life, všetky budú mať k dispozícií až 9 miest na sedenie. „Small“ variant, 4,60 m dlhý, má o 10 cm menej, ako uplynulý model Zafira, „Medium“ disponuje dĺžkou 4,95 m a „Large“, čiže najväčší z trojice, má 5,30 m. To už je na úrovni osobnej dodávky Vivaro Combi. Opel túto variabilitu prezentuje ako pokrytie troch segmentov v jednom modeli.
Najväčšou devízou je jednoznačne priestorová variabilita. Pasažieri majú komfortný vstup do vozidla cez dvojicu elektricky ovládaných posuvných dverí, s možnosťou aktivácie pomocou podlahového senzoru, čiže zamávaním nohou pod prahom. Už sme si tak nejak zvykli na parkoviskové tanečné kreácie. Taktiež dvere do batožinového priestoru sú o niečo väčšie, čo zvyšuje komfort pri nakládke/vykládke. Najmenší variant má polomer otáčania 11,3 m, uľahčuje tak manévrovanie aj v úzkych uličkách alebo podzemných garážach, kam sa, vďaka výške 1,90 m, bez najmenších problémov zmestí bez nevyžiadanej úpravy na kabriolet.
V pohodlí v kabíne taktiež Zafira Life nezaostáva. Ponúka konfiguráciu na 5, 6, 7 alebo 8 miest, plus vodič, samozrejme. Sedadlá môžu byť kožené, osadené v hliníkových koľajniciach, čo uľahčuje manipuláciu. Verzia „Small“ má bez posledného radu sedadiel k dispozícií 3 397 litrov batožinového priestoru, len so sklopeným je to 1 500 litrov. Vo verzii „Large“ je až 4 500 litrov objemu batožinového priestoru a užitočné zaťaženie o niečo viac ako jednu tonu, čo je údaj konkurencie schopný v segmente dodávok.
Ako poznáme od konkurencie, vozidlá tohto segmentu sú využiteľné ako luxusné pohyblivé kancelárie. Ani pri konfigurovaní Zafira Life sa nedali zahanbiť. Najdlhšia verzia ponúka výbavu „Lounge“. Predné sedadlá sú vyhrievané, ponúkajú aj funkciu masáže. Za nimi sú osadené štyri kožené, pohyblivé a otočné sedadlá, takže pasažieri môžu sedieť oproti sebe. K obchodnému rokovaniu môžu využiť aj variabilný, sklápateľný a otočný stolík, na nabíjanie smart elektroniky sú tu k dispozícií zásuvky na 230 V.
Pre vodiča je k dispozícií množstvo prvkov bezpečnosti. Parkovacie senzory sú vpredu aj vzadu, taktiež kamery sledujúce oblasť okolo vozidla, ponúkajú pohľad z vtáčej perspektívy a možnosť premietnuť obraz buď do spätného zrkadla alebo na 7-palcový displej infotainmentu. Ten je možné prepojiť cez Apple CarPlay alebo Android Auto so smartfónom a rozšíriť tak jeho funkcie. Navigácia ponúka, v rámci Európy, 3D zobrazenie bodov záujmu. Zábavu sprostredkuje sústava desiatich reproduktorov. Kamery spolupracujú s radarovými senzormi, dokážu rozpoznať chodcov a vyhodnotiť pokus hodiť sa vám pod kolesá, aktivujú tak systém núdzového brzdenia. Pre otupné dlhé diaľničné presuny je tu systém udržiavania v pruhoch, adaptívny tempomat a sledovanie bdelosti vodiča, ktoré vás upozorní na nevyhnutnosť dať si prestávku. Novinkou je farebný head-up displej, zobrazuje štandardné údaje o rýchlosti, ale taktiež vzdialenosť od vozidla idúceho pred vami alebo navigáciu v HD rozlíšení. Služba Opel Connect ponúka real-time dopravné informácie zásobujúce navigáciu, ale tiež priame spojenie s operátorom a automaticky aktivované núdzové volanie pri nehode.
Bezpochyby je nová generácia Zafira Life plná technických vychytávok a prvkov komfortu, no všetko sme to už, v podstate, videli u koncernových bratov. Mohli pri tomto modeli zachovať vymierajúci segment MPV, takto len doplnili širokú ponuku dodávok s mnohými sedadlami.
Tak si to zosumarizujme. Veľmi podobné autá ponúka viac výrobcov, sú to Citroen so Spacetourerom, Peugeot s Travellerom a Toyota s ProAce. Teraz k ním pribúda Opel so Zafirou Life.