Jeep Compass sa bude tváriť odhodlane, ale primárnym revírom bude mesto

Jeep Compass minulej generácie, keďže už prišla nová, sa nám v redakcii páčil. Ponúkal hybrid, stačila mu poháňaná predná náprava a celkový charakter auta bol relatívne príjemný. Na to má nadviazať nová generácia postavená už výhradne v koncerne Stellantis. Je predsa postavená na STLA Medium ako väčšina podobne veľkých koncernových bratov.

Základným stavebným prvkom je teda koncernová platforma, ale Jeep Compass bude najmenším autom, ktoré ju využíva. Veď má dĺžku iba 4,55 metra, čo je menej dokonca aj od Citroënu C5 Aircross, ale aj od Peugeotu 3008. Aj napriek menšej veľkosti, oproti koncernovým vozidlám, je Jeep Compass stále dostatočne veľký a má dostatok odkazov na väčší Jeep Grand Cherokee.

Okrem tvaru predných maticových LED svetiel je odkazom aj tvar masky so siedmimi otvormi. Sedem otvorov sa traduje už od doby Jeepu Willis, čiže prvého produktu tejto americkej automobilky. Americká automobilka je teda teraz v európskych rukách, preto je Jeep Compass namierený najmä na európske trhy.

Na novej generácii Jeepu Compass vidno všetko, čo SUV tejto veľkosti má mať. Plastové lemovanie je na svojom mieste, rovnako je na svojom mieste aj použitie vyššie umiestnených zadných LED svetiel a takmer zvislej zadnej steny.

Interiér ponúka batožinový priestor s objemom 550 litrov, ktorý je možné zmeniť sklápaním operadiel zadných sedadiel. Vpredu vidno vodorovne stavanú prístrojovú dosku. Jeep Compass pracuje so 16-palcovým dotykovým displejom v strede, ale aj s 10-palcovým displejom pred vodičom. Ostatné prvky sú totožné ako na väčšine ďalších vozidiel koncernu, vrátane prepínania prevodovky.

Jeep Compass 2026

Základnou pohonnou jednotkou pre Jeep Compass bude hybridný systém so 48 V technológiou využívajúci 1,2-litrový trojvalec, ktorý je vhodný na hybridné aplikácie. Spaľovací motor je doplnený o elektromotor umiestnený priamo v šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovke. Celkový výkon systému je 107 kW (145 k) a poháňa výlučne prednú nápravu.

Druhou alternatívou pre Jeep Compass bude plug-in hybrid dosahujúci celkový výkon 145 kW (195 k). Využíva 1,6-litrový benzínový motor a elektromotor umiestnený tentoraz v sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke. Elektrický motor má 92 kW (125 k). Celkovo dokáže auto prejsť na nabitie 80 km, pričom využíva batériu s kapacitou takmer 22 kWh.

Ak to bude ako v ostatných autách koncernu, tak ju bude možné štandardne nabíjať výkonom 3,7 kW a za príplatok 7,4 kW. Ale to sa ešte dozvieme bližšie ku premiére, ktorá má byť pre náš trh niekedy ku koncu roka.

V elektrickom spektre bude na výber z dvoch alternatív. Základná bude mať výkon 157 kW (213 k) a bude poháňať výlučne prednú nápravu. Spolieha sa na batériu s kapacitou 73 kWh, ktorá má umožniť dojazd až do vzdialenosti 500 km. Nabíjanie bude potom možné výkonom 160 kW jednosmerného prúdu a až 22 kW striedavého.

Zatiaľ jedinou štvorkolkou bude prevedenie s dvomi elektrickými motormi a celkovým výkonom 276 kW (375 k). Toto bude očividne aj na rýchlejšie prevedenie Jeepu Compass. Automobilka hovorí, že na nabitie má prejsť viac ako 650 km, čo má byť zase záležitosťou batérie s kapacitou 97 kWh. Teda ak je to rovnaké ako má Citroën C5 Aircross.

Pre všetky verzie však bude zhodné použitie terénnych vychytávok ako Selec-Terrain, ktorý umožňuje terénne prejazdy aj s predným pohonom. Výraznou výhodou má byť aj svetlá výška 200 mm. Ďalšie detaily, ako aj cena budú zverejnené neskôr.