Každý rok sa na Veľkú noc v Moabskej púšti koná Jeep Easter Safari. Tento rok bude už 51. ročník. Jeep sa zodpovedne pripravuje a na akcii bude prezentovať 7 nových konceptov vozidiel. Koncepty si chystá každý rok, takže to nie je prekvapením. Ale jeden z nich je naozaj super.
Jeep Grand One
Tá karoséria je už známa, nie? Je to Jeep Grand Cherokee z deväťdesiatych rokov predsa. Má oslavovať 25-te výročie modelu Grand Cherokee s označením ZJ. Presne jeden kus, z roku 1993 prešiel úpravami a má 18-palcové zlaté disky, namiesto 16tok, ktoré boli najväčšie keď bolo auto nové.
Pohon má na starosti V8 s objemom 5,2 litra a je spojený so štvorstupňovým automatom. Na osemnástakach diskoch sú obuté pneumatiky s priemerom 33 palcov od BFGoodrich. Na Grand One Jeep predĺžil rázvor posunutím náprav o 5 centimetrov vpred a o 5 vzad. Predĺženie rázvoru by sa mohlo pretaviť aj do väčšieho priestoru na zadných sedadlách, ak to stavitelia konceptu premysleli poriadne.
Jeep Safari
Na koncept Safari použil Jeep model Wrangler. A zbavil ho dverí. Zaujímavosťou je priesvitná strecha a hliníkový strešný nosič. Na nosiči je dron. Veď prečo nie? Ono, auto nie je úplne bez dverí. Priehľadná fólia na hliníkovom ráme je ochrana aspoň pred… No, pred ničím, ale je.
Päťstupňová automatická prevodovka spolupracuje s 3,6 V6 a auto stojí na 18-palcových diskoch s pneumatikami BFGoodrich Mud Terrain KM2 s priemerom 35 palcov. Aby bola zmena aj vnútri, Jeep nainštaloval vstavaný iPad do prístrojovej dosky. Vraj primárne dizajnéri mysleli na deti na zadných sedadlách, ktoré budú mať lepší výhľad von.
Jeep Quicksand
Pohyblivé piesky sú naozaj zaujímavý názov pre koncept. Je však zameraný na prechádzanie dún. Kapota ukrýva osemvalec Mopar 392 Hemi. Motor je prekvapivo kombinovaný so šesťstupňovým manuálom. Aby bol motor lepšie vidieť, má priesvitnú kapotu.
Ako základ poslúžil Wrangler a má dlhší rázvor. Disky majú priemer 18 palcov, ale pneumatiky vpredu 32 a vzadu až 37 palcov. Okrem drsnej vizáže budú väčšie zadné pneumatiky vhodné aj na lepšie prekonávanie dún.
Jeep Trailpass
Najnovší prírastok do ponuky Jeepu, Compass, sa tiež stal obeťou úprav na koncept. Auto je posadené o 4 centimetre vyššie a má 2,4-litrový motor Tigershark. Zelená farba karosérie ladí s čiernou kapotou, zrkadlami a strechou. Na streche je nosič batožiny Thule/Mopar. Kontrastne pôsobí červeno-oranžová farba na ťažných okách, či segmentoch kolies.
Jeep Switchback
Ďalším konceptom postaveným z Wrangleru je Switchback. Konkrétne ako základ prišiel Wrangler Rubicon Unlimited. Veľa prvkov je s logom Moparu a Jeep Performance. Predná náprava je spevnená Dana 44. Auto dostalo pridvihnutý podvozok o 10 centimetrov a má tlmiče Fox.
Exteriér má inú kapotu a deravé dvere. Motor V6 s objemom 3,6 litra využíva päťstupňovú automatickú prevodovku.
Jeep CJ66
Koncept sa ukázal už na výstave SEMA v roku 2016. Je postavený na základoch Wrangleru TJ, samozrejme s pohonom všetkých kolies. Motor V8 má objem 5,7 litra a to stačí na výkon 285 kW (388 k). Znova je spojený s manuálnymi šiestimi stupňami a už na pohľad vidno, že s terénmi problém mať nebude.
Jeep Luminator
V noci vodič v púšti najviac ocení koncept Luminator. Základ Wrangleru sa zakryť nedá, ale toľko svetiel nemá ani hviezdna loď Enterprise. Na vývoji svetiel Jeep spolupracoval s Automotive Lighting patriacim pod Magneti Marelli.
Svetlá sú naozaj všade a aby všetko fungovalo ako má, je na streche dokonca solárny panel, ktorý pomáha nabíjať batérie. Strecha tiež poskytne útočisko dronom. Zadné svetlá sú z Ferrari, preto majú akýsi známy tvar.