Automobilka Citroën zväčšuje svoje portfólio novým modelom. Po avantgardnom C4 a C5 X prichádza väčšia verzie menšieho z tejto dvojice. Citroën C4 X je presne v polceste medzi vyššie spomenutými automobilmi. A vyzerá ako zvýšený sedan.
So zvýšeným sedanom to už skúšalo Volvo, keď predstavilo model S60 Cross Country. Vtedy však trh ešte nebol pripravený na podobné výstrelky a vozidlo nezaznamenalo výraznejší úspech. To však nebude pravda pri C4 X, lebo bude v ponuke aj na trhoch, ktoré sedany proste obľubujú.
Oproti štandardnej C4 sa nezmenil rázvor, ten je rovnakých 2670 mm. Zmenila sa celková dĺžka, ktorá narástla o 240 mm na 4600 milimetrov. Tým, že všetka pridaná veľkosť pribudla v zadnej časti je jasné, že nárast znamenal batožinový priestor. Ten má teraz objem až 510 litrov. Oproti 380 litrom hatchbacku je to naozaj výrazný skok vpred. O skoku vpred sa však nedá hovoriť v prípade veľkosti otvoru na nakladanie, ktorý je typicky sedanovsky malý. Avšak s týmto faktom musí rátať každý potenciálny záujemca o takúto verziu.
Keď už sme načali interiér, tak na zadných sedadlách je na kolená úplne rovnako priestoru a vpredu to vyzerá tiež na prvý pohľad rovnako. Druhý pohľad odhalí jednu zásadnú novinku. Citroën C4 X prináša novú verziu informačno-zábavného systému, ktorá má zmenenú grafiku a podporu widgetov na úvodnom displeji.
Citroën ponúkne, na niektorých trhoch, pre tento model, výlučne elektrický pohon. Ten nebude ničím odlišný od ostatných elektrických verzií automobilov Stellantis bude presne taký istý ako elektrická C4 s krátkou karosériou, ktorú sme testovali nedávno. Bude mať teda agregát s výkonom 100 kW (136 k) a batériu s kapacitou 50 kWh. Toto bude stačiť na zrýchlenie na stovku za 9,5 sekundy, ale tiež na celkový dojazd maximálne 360 kilometrov.
U nás budú v ponuke aj iné verzie. Základom spaľovacej rodiny bude 1,2-litrový trojvalec s výkonom 74 kW (100 k), ktorý bude mať štandardne manuálnu 6-stupňovú prevodovku. Ak budete chcieť automat, musíte siahnuť po výkonnejšej 96 kW (130 k) verzii. Tá bude mať štandardne 8-stupňový automat, rovnako ako jediná naftová alternatíva v ponuke. Tá bude mať rovnaký výkon ako výkonnejšia benzínová verzia. Takže ponuka agregátov bude kopírovať krátku verziu modelu.