Suziki ponúka veľa malých áut. To sme nepovedali nič nové. Všetky však ponúkajú pohon 4×4, čo je naozaj nezvyklé a celkom unikátne. Inak to nie je ani pri modeli Ignis. Ten je však na trhu už trochu dlhšie a to znamená, že si vyžiadal modernizáciu.
Najviac na celom facelifte vidno predný nárazník a masku chladiča. Nárazník pôsobí drsnejšie a terénnejšie, ako keby mal prečnievajúcu ochranu spodných častí. A maska chladiča sa pripojila k výzoru, ktorý má aktuálne Vitara. Pár detailov sa dá nájsť aj na zadnom nárazníku, ale to nie je nič drastické. Ak chcete porovnanie, tak si pozrite aj fotky z nášho testu predokolky.
Do vnútra tohto krpca sa dostali nové farby, ale hlavne nové prístroje pred vodičom. Nie, nie je miesto nich displej, áno, vyzerajú zaujímavejšie. Viac toho nebolo treba meniť. Nič iné sa nezmenilo.
To hlavné sa udialo v motorovom priestore a iných priestoroch určených na uskladnenie pohonného systému. Štvorvalec s objemom 1,2 litra teraz používa variabilné časovanie ventilov VVT, adaptívne olejové čerpadlo a vylepšené chladenie. Automobilka sa vyjadrila, že takto vylepšený motor bude mať lepšiu odozvu na akcelerátor a lepšiu hospodárnosť.
Ešte väčšia zmena nastane pri MHEV verzii, čiže, pre Suzuki, skôr SHVS. Mild-hybrid sa odprezentuje v ešte lepšom svetle vďaka väčším batériám. Z 3 Ah kapacity sa dostane na 10 Ah. Pri brzdení sa tak môže ukladať viac energie, ktorú potom Ignis využije pri zrýchlení. Modernizovaná verzia bude dostupná aj s automatom. Teda, s automatom… S variátorom, s CVT, s prevodovkou s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru. No, s tým, čo je aj v skútroch. Nová verzia VCT má priniesť lepšiu akceleráciu a lepšie využitie výkonu v nízkych rýchlostiach.
V predaji bude inovovaný Ignis už o pár mesiacov.