Inovácie Range Roveru sú najmä skryté

Niekedy je auto dokonalé. Range Rover je takmer dokonalý. Vlastne mu nič nechýba. Ale zvyklosti velia, že prichádza polčas pôsobenia na trhu, treba inováciu, veď čo iné by donútilo majiteľov meniť auto každý štvrtý rok?

Modernizácia Range Roveru je veľmi decentná. Vpredu vidno inú masku chladiča, zboku zmenené otvory v blatníkoch a vzadu upravený podnárazník. Viac toho fakt nebolo treba riešiť. Teda okrem šiestich nových tvarov zliatinových diskov.

Viac toho prebehlo v interiéri. Vrcholné výbavy budú profitovať z nových sedadiel nastaviteľných 24 spôsobmi. Budú samozrejme ventilované, vyhrievané a ponúknu masáž. Všetko bude možné ovládať aj cez aplikáciu v mobile. Reálne je ovládanie sedadiel vo dverách ako na Mercedesoch.

Nový je aj displej pred vodičom, zobrazujúci to, čo by normálne zobrazovali analógové ukazovatele. V strede zase pribudol dvojdisplejový systém. Swipovaním dokážete presúvať jednotlivé údaje medzi displejmi. Cool, ale máme pocit, že to využijete tak prvý týždeň vlastníctva dvakrát a hotovo. Niečo podobné má aj Velar. Teda úplne rovnaké.

Najzásadnejšou inováciou je nový pohonný systém. Pod označením P400e sa skrýva plug-in hybrid. Na nabitie dokáže prejsť až 30 kilometrov. Systém pozostáva z dvojlitrového štvorvalca s výkonom 221 kW (300 k) a elektromotora dosahujúceho 85 kW (115 k). Stovku zvládne veľké auto za 6,5 sekundy a dokáže sa dostať až k 220 kilometrom za hodinu.

Ak by ste chceli, tak konfigurátor už funguje v Angličtine. Samozrejme, ceny v ňom nie sú ako doteraz.