Ak by to nebol názov článku na motoristickom webe, len málo ľudí by si to spojilo s ikonickou americkou značkou motocyklov. Ale otvorené brány boli pre motorkárov. Presnejšie, bratislavská predajňa motocyklov Indian Motorcycle, sídliaca na Račianskej ulici, pustila do ulíc takmer celú modelovú radu výrobcu. A AutoGrip tam nemohol chýbať. Výber bol obrovský, časové možnosti obmedzené. Vlastne to tak ani nemuselo byť, ale keď si už človek nejakého toho Indiana vyberie, nemá chuť vrátiť sa s ním po hodine, a ani pod dvoch, vlastne, vôbec. Nejaký kompromis proste bolo nutné nájsť.
Indian Scout
Prvý výber padol na Scouta. Aj keď tam stál aj Scout Bobber, zvolil som radšej pohodlnejšiu klasiku. Nie je to úplná sériovka. Predvádzaný kus ukazuje možnosť, ako sa dá už aj tak výborne vyzerajúca mašina personifikovať. Predný štít, prídavné bočné kožené kufre, niečo na odloženie mobilu či peňaženky, ochranný rám, jednoducho taký nutný štandard. Obzerám si toho Scouta, obzerám… Nenašiel som nič, čo by sa dalo vytknúť spracovaniu. Detaily? Presne tak, ale na detailoch stoja veľké veci. A tu sa s nimi vyhrali. Ale to zistíte sami. Skočte do predajne, popozerajte a uvidíte, že nekecám.
Trochu k technike. Prišlo mi až trochu vtipné, že 1131 kubíkový V-Twin motor sa radí v Indiane medzi tie menšie. 2 x 100. Takmer. 100 koní (74 kW) a 98 Nm sú garanciou, že sa nebudete musieť báť nedostatku výkonu. Za zmienku stojí aj nízky posed, takže ak vás v mladosti menej polievali, určite hoďte očko aj po Scoute, oplatí sa. Pred jazdou som nemal žiadne očakávanie, takže nemohlo prísť ani žiadne sklamanie. Čo však prišlo, bol pravý opak. Veľmi príjemné prekvapenie. Kľúčové slovo tohto prekvapenia je podvozok. Pracuje výborne. Napriek vysokému komfortu dáva perfektnú odozvu a informácie, čo sa deje pod zadkom. A pritom sa nejedná o žiadnu prevratnú technológiu. Vpredu teleskop so 120 mm zdvihom, o komfort sedacieho svalu sa stará zase dvojica tlmičov so 76 mm zdvihom. Pri verzii Bobber to bude o niečo tvrdšie, takže ak cestovať a užívať si, určite bude klasika lepšou voľbou. A teraz pozor – platí to aj pre držiteľa vodičského oprávnenia A2. Dostane síce priškrtenú verziu, ale aj tak trochu závidím tú možnosť.
Indian Chieftain
Moja dvojka testovacieho dňa bola z iného súdka. Chieftain! Jedna-osmička ThunderStroke 111 v ráme z liateho hliníka dokáže vyprodukovať 161 Nm. Hmotnosť 373 kilogramov s plnou nádržou je pre túto pohonnú jednotku malina. Spracovanie celej tejto strojovne je na rovnako vysokej úrovni, ako u menšieho Scouta. Proste Indian Motorcycle so všetkým, čo k tomu patrí.
Jedna z vecí, ktorá automaticky udrie do očí (vlastne tak to má aj byť), je obrovský displej Ride Command systému. Infotainment, z ktorého by si mohla brať príklad nejedna automobilka. V princípe si môžete nastaviť zobrazovanie čohokoľvek. Od otáčok, rýchlosti, navigácie, teploty, až po také otravné veci, ako sú médiá. Hudbu nepotrebujete zo 100-wattových reproduktorov, tú ponúka motor a výfuková sústava (sériu by som určite nemenil za žiadny aftermarket produkt). Jazdecky je Chieftain, rovnako ako výzorom, viac ako zaujímavý. Pobrnkávanie v nižších otáčkach dáva priestor na vychutnávanie okolia. Ak sa nebodaj dostanete do kolóny (nie každý má chuť preplietať sa s meter širokým kolosom pomedzi autá), zadný valec sa jednoducho vypne. Na jeho aktiváciu netreba nič, len sa pohnúť. A ak sa vám cesta uvoľní a dostanete chuť sa ozaj prevetrať, nájdete výborného spoločníka.
Svoj čas s Indian Motorcycle som využil do poslednej minútky. Keď som sa vrátil z testovacej jazdy, všetko pred predajňou bolo pobalené, motorky ustajnené. Chvíľu som sa pohrával s možnosťou meškať. Čo by sa stalo? Ako by na to reagovali? Mal by som ešte nejaký čas na vychutnanie si Indiana? Asi mal. Na druhej strane, asi by som sa už s vami nevedel podeliť o mojich pocitoch a postrehoch z iných modelov. Vlastne aj tieto som si iba „omákol“. Pokračovanie jednoducho musí byť. Chcem to!