Vedci varujú, dvíhajú výstražne prst, stále majú plné ústa globálneho otepľovania, zvyšovania hladiny svetového oceánu, skazy ľadových medveďov a podobných apokalyptických vízií. Nejdeme sa hádať, že to tak nie je. Avšak je druhá strana, ktorá argumentuje, že cyklus otepľovania sa planéty je úplne prirodzený a my s tým nič nespravíme.
Film Day After Tomorrow (deň po tom) zas ukazuje, že globálna oteplinizácia môže zájsť až do globálnej zimy. Tak či onak, čo onak, treba sa pripraviť na najhoršie. Ak tomu teda veríme. Na prípad prvej alternatívy, že sa dvihnú hladiny máme pripravený úžasný druh dopravy. Volá sa Iguana, model IG.
Keď bude vodných plôch ešte viac, tak je logickým približovadlom loď, alebo motorový čln. Takže k veľkej jachte je toto vynikajúci doplnok. Súše bude málo a ciest tiež, tak pohyb člnom po pevnine dostáva nový zmysel. Možno si poviete, že som napísal poriadnu, ehm, blbosť, ale IG od Iguany dokáže vysunúť pásy a pohybovať sa aj po súši.
V prípade, že sa nič nestane, to môže byť zaujímavý doplnok k SUV. Ale treba vyberať zodpovedne. Ostré tvary Iguany sa len tak k hocičomu nehodia. To jasne vylučuje majiteľov Porsche Cayenne, Volkswagenu Touareg, Audi Q7 a aj Toyota Landcruiser balansuje na hrane dizajnovej kompatibility. Aké auto je ideálne na ťahanie tohto zázraku? Veľmi jednoduchá odpoveď. Niečo klasické alebo s hranatými tvarmi. Najlepšie sa teda javia Jeep Wrangler, Mercedes triedy G alebo samozrejme niečo od Land Roveru, buď Discovery, Range Rover alebo Range Rover Sport. Jednoznačne top možnosťou je samozrejme Defender. Ale to väčšinou.
Preprava je zjednodušená práve spomenutými pásmi. Teoreticky netreba špeciálny lodný prepravník, odpadáva cúvanie do vody, kvôli spusteniu. Stačí obyčajný automobilový príves, veď čln do vody a naspäť vylezie sám!
Zaplávajme ešte na chvíľu naspäť k člnu. Má dve verzie IG24 a IG29. Číslo označuje dĺžku v stopách a rozdeľuje ich veľkostne. Menší 24 stopový je dlhý v prepočte 6,99 metra, váži 1800 kilogramov a závesný motor je obmedzený výkonom 110 kW (150 k).
Väčšia IG29 je dedukčnou metódou a použitím matematických prepočtov dlhá 8,84 metra. Hmotnosť narástla na 2200 kilogramov. Ale stále pláva. A aj jazdí po zemi. Závesný motor však môže mať až 221 kW (300 k).
Na súši sa obe veľkosti spoliehajú na 40 koníkov roztáčajúcich pásy. Kým na vode sa IG29 dostane až na 64 km/h, na súši si musí vystačiť s 8 km/h. Aspoň je to štýlovejšie ako chodiť po svojich.
Viac info je na stránke výrobcu iguana-yachts.com.