Hyundai to plánoval už od začiatku. Okrem benzínových motorov bude v ponuke aj elektrická verzia zaujímavého crossoveru Kona. Na prvý pohľad vyzerá podobne, ale predná maska je iná. Nepotrebuje žiadne otvory, tak má len štruktúru, ktorá aspoň nevyzerá ako Voldemort z Harryho Pottera. Prečo toto prirovnanie? Pozrite si bezštruktúrový predok Tesly.
Vnútri je najzásadnejšou zmenou použitie voliča prevodov z Ioniqu Electric. Inak je to štandardné auto, ako každé iné. To práve vôbec nie je na škodu, zvykne si naň hocikto. Najdôležitejšia zmena je schovaná. Veď je to elektromobil!
Kona Electric bude mať dve verzie. Slabšia, s výkonom 99 kW (135 k) a krútiacim momentom 385 Nm zrýchli na stovku za 9,3 sekundy. Čerpá energiu z 39,2 kWh batérie. To znamená dojazd 300 kilometrov. A to nie je podľa NEDC, ale už podľa nového cyklu WLTP. Takže uvidíme. Nabitie má trvať 6 hodín a 10 minút.
Výkonnejšia alternatíva má 150 kW (204 k) a rovnaký krútiaci moment. Využíva väčšie batérie s kapacitou 64 kWh. Na stovke je za 7,6 sekundy. Nabitie? Za 9 hodín a 40 minút. Obe verzie majú maximálnu rýchlosť 170 kilometrov za hodinu, ale to nie je to, čo pri elektromobile hľadáte, že? Dôležitejšie je, že za 54 minút máte 80 percent pri použití výkonnej 100 kW nabíjačky.