Koľko crossoverov a SUV ponúka Hyundai? Odpoveď je jednoduchá, všetky. A základ do tohto sveta predstavuje model Bayon, ktorý vlastne svojím spôsobom nahradil aj malé MPV iX20. Hyundai sa netají tým, že má pokrytú celú škálu od tých najmenších vozidiel po najväčšie, ktoré ešte stále môžu byť neprémiové. No a Bayon ako základný stavebný prvok prešiel modernizáciou pri príležitosti polovice životného cyklu. Takto to presne vyzerá, keď príde kríza stredného veku, treba niečo zmeniť.
Hyundai teda modelu Bayon zmenil hlavne výzor prednej časti s výrazne ostrejším tvarom nárazníka a hlavne so svetelným pásom v celej šírke nad hlavnými svetlometmi. Toto je presne moment, kedy sa Bayon výzorovo priblížil viac svojmu väčšiemu bratovi, či sestre s názvom Kona, z ktorej sú prevzaté aj svetlomety. Teda ich systém.
Bočnú časť nebolo treba veľmi meniť, stačilo dať nové disky s priemerom 16 a 17 palcov. Tie 17-palcové vyzerajú perfektne, ale obávam sa, že lepšia voľba pre Bayon budú menšie 16-palcové kúsky. Dozadu sa tiež nasťahovalo svetelné prepojenie svetlometov a vylepšený nárazník. Ako celok modernizovaný Bayon pôsobí dospelejšie a rafinovanejšie ako doposiaľ. Kým pred modernizáciou bol skôr ako mestská hračka, teraz vyzerá trochu honosnejšie hlavne vďaka upraveným nárazníkom.
Interiér veľmi nebolo treba riešiť, pribudla len možnosť aktualizovať mapy cez vstavaný modem over-the-air, alebo kompletné osadenie LEDkami. Aj toto dokáže na palube modelu Bayon priniesť väčšiu pohodu. Veď interiér bol celkom priestranný už od začiatku.
Zaujímavý je ale pohľad pod krátku prednú kapotu. Tu sa zmenilo… Absolútne nič. Všetko ostalo pri starom a základ je litrový trojvalec s výkonom 74 kW (100 k), ktorý je klasický motor s turbom poháňajúci cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku predné kolesá. Ďalšou možnosťou sú už mild hybridy, pričom počet valcov aj objem motora ostáva zachovaný a v základnej verzii zostáva zachovaná dokonca aj výkonová hodnota.
Najviac výkonu prinesie verzia dosahujúca 88 kW (120 k) a práve mild hybridy bude možné, okrem štandardného 6-stupňového manuálu vybaviť aj 7-stupňovým automatom s dvomi spojkami.
Treba ešte spomenúť, že Bayon získa vylepšené udržiavanie v pruhu, či skôr v jeho strede, ale aj pokročilé predchádzanie kolízií s autami, chodcami, či cyklistami. Na našom trhu sa má vylepšená verzia objaviť niekedy v polovici roka. Očakávam mierny nárast cien, ale to je asi štandardná súčasť podobných riešení krízy stredného veku.