S tými emisnými limitmi a pokutami je to fakt šialenstvo. Aj to je dôvod prečo niektoré hothatche proste nebudú. A bude horšie. Ale športová značka, ktorá sa utrhla od Seatu, Cupra, má novinku, ktorá nás bude tešiť zopár rokov. Prichádza Cupra Leon.
Novinka, samozrejme, vychádza zo Seatu Leon a zdieľa s ním aj tvary. To je super, lebo už od Seatu vyzerá Leon veľmi dobre. Cupra pridáva športové detaily a prehodila kompletne všetky znaky za tie zložité, ktoré stále nová automobilka má. Základná výbava ponúkne 18-palcové zliatinové disky, ktoré vpredu ukazujú 370-milimerové brzdy od Bremba so strmeňmi lakovanými medenou farbou.
Veľký bonus modelu bude ponuka karosérií. Okrem hatchbacku sa bude predávať aj ako kombi. Vnútri bude mať iné sedadlá s výrazným bočným vedením a tiež nový volant. Ten bude mať integrované tlačidlo štartovania a zmeny jazdného režimu. A režim sa nebude meniť len svetielkami v interiéri, ale zmení sa aj nastavenie prevodovky, keďže Cupra Leon bude mať len automat a zmení sa aj nastavenie adaptívneho podvozku DCC, ktorý je nadstavbou štandardu s viacrpvkovým zavesením vzadu a McPherson vpredu.
Pred vodičom bude displej, ktorý dostane nové zobrazenie Sport View s veľkým otáčkomerom v strede a informáciami o aktuálnom výkone a krútiacom momente.
Pohon bude mať štyri alternatívy. Najviac diskutovaný bude eHybrid. Bude kombinovať 1,4-litrový TSI s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 200 Nm s elektromotorom, ktorého výkon je 85 kW (115 k). Celkový výkon sa tak dostane na 180 kW (245 k) a krútiaci moment bude mať vrchol na hodnote 400 Nm. Plug-in hybrid, ktorý bude mať aj Octavia RS, má 13 kWh batériu, ktorú wallbox nabije za tri a pol hodiny. Dojazd na nabitie má byť až 60 kilometrov podľa WLTP.
Dobre a teraz k reálnym motorom, pod kapotou budú tri verzie dvojlitra TSI. Základ bude mať rovnaký výkon ako hybrid a krútiaci moment 370 Nm. Viac výkonu ponúkne alternatíva s 221 kW (300 k). Krútiaci moment bude 400 Nm. Stále sme pri tom, že manuál v ponuke nebude, automat nebude mať zase mechanické spojenie voliča s prevodovkou. Bude mať systém shift-by-wire. Všetky verzie však budú mať elektronicky riadený samosvorný diferenciál.
No a na vrchole bude verzia s výkonom 228 kW (310 k), ktorá bude len v kombi Sports Tourer a iba s pohonom všetkých kolies 4Drive. Krútiaci moment ostane rovnakých 400 Nm. Pred zadným diferenciálom bude elektrohydrulicky ovládaná multilamelová spojka. Toto umiestnenie pomôže aj lepšiemu rozloženiu hmotnosti. Najvýkonnejšia verzia Cupra Leon bude mať stovku za 5 sekúnd a maximum obmedzené elektronicky na 250 kilometrov za hodinu.
Príchod na trh sa predpokladá na záver tohto roka.