Suzuki spravilo naozaj výrobný hothatch. Malý, ale veľmi schopný. A s príjemným výzorom. Nám najviac sedí v červenej, ale aj žltá strháva na seba pohľady. Pri teste to bolo fakt milé prekvapenie. Avšak Boosterjet s objemom 1,4 litra a výkonom 103 kW (140 k) je už minulosťou, budúcnosť patrí inému pohonu.
Aj napriek rovnakému objemu a označeniu je pod kapotou nový motor. A má elektrický doping. Nový Swift Sport bude mild-hybrid. A ten bude mať Li-Ion batériu. Elektromotor bude teda integrovaný ako štartér-generátor.
Nová verzia bude mať rovnaký výkon ako hybrid vo Vitare a SX4 S-Cross. Je to 95 kW (129 k) a krútiaci moment je 230 Nm, čo je o 5 Nm menej ako pri výlučne benzínovej pohonnej jednotke. Malý elektromotor pomôže pri nízkych rýchlostiach a nízkych otáčkach, kde ešte nie je roztočené turbo. Malý elektromotor má 10 kW (13,6 k) a krútiaci moment 50 Nm. Funguje s 48V sieťou.
Benefitom tohto systému je zníženie emisií CO2 až o 15 percent. Ale trochu horšie je na tom Swift Sport so zrýchlením na stovku. Kým benzínový motor dosahoval čas 8,1 sekundy, hybrid potrebuje o sekundu viac. Maximum sa nemení, je 210 kilometrov za hodinu. Výhodou novej verzie má byť vylepšená prevodovka s lepšou kulisou a kratšími dráhami.
Hmotnosť hybridného Swiftu sa zvýšila o 15 kilogramov, ale stále je 1 025 kilogramov, čo je stále naozaj nízka hodnota. My máme fotky z testu benzínového hothatchu, hybrid neprinesie v tomto ohľade žiadne zmeny. A ako sa teda zmenili emisie v absolútnych hodnotách? Z 135 gramov na kilometer je 127 gramov.