Podľa nadpisu to vyzerá na šachovú partiu, ale kráľovná na pozíciách X1 a Q3 asi nebude. Otázka je, či bude nový Mercedes GLA kráľom a zhodí tak relatívne úspešné modely BMW X1 a Audi Q3. GLAčko talent na oslovenie zákazníkov zdedí po novom Áčku, čo je výrazne dobrý počiatočný bod.
Nové SUV teda vyzerá podobne ako Áčko, len akosi svalnatejšie a hlavne vyššie. Zvýšená svetlá výška si poradí s viacerými obrubníkmi. Vonkajšie zmeny sú jasne viditeľné, ale vnútri ich nájde málokto. Auto s rozmermi 4417x1804x1494 milimetrov v následnosti dĺžka, šírka a výška je aj aerodynamické. Jasnou rečou hovorí koeficient odporu vzduchu iba 0,29.
Zvláštnym spôsobom Mercedes udáva veľkosť batožinového priestoru. Základná informácia 421 litrov pri bežnom usporiadaní je doplnená hodnotou 836 litrov po sklopení sedadiel. Ale tá závažná zmena prichádza pri použití príplatkového balíka Load Compartment. Ten pomocou nastavenia sklonu zadného operadla dokáže zväčšiť veľkosť základného objemu až o 60 litrov.
Spočiatku sa zjavia štyri motory. Benzínové GLA 200 (115 kW/156 k) a GLA 250 (155 kW/211 k) doplní jeden diesel s dvoma výkonmi. Agregát s objemom 2,2 litra má vo verzii 200 CDI výkon 100 kW (136 k) a v GLA 220 CDI dosahuje 125 kW (170 k). Podľa očakávania bude mať sériovo GLA pohon prednej nápravy. Za príplatok však bude možné pri GLA 250 a GLA 220 CDI zvoliť pohon všetkých kolies 4-Matic.
Ak ho chcete, tak si ho budete môcť objednať už v novembri, príde však až začiatkom roka 2014. A naša voľba? GLA 220 CDI s pohonom 4-Matic na začiatok, alebo počkať ešte pár mesiacov na GLA 250 CDI tiež s pohonom všetkých kolies.