Nedávno sa uskutočnili preteky 24 hodín Le Mans, ktoré automobilka Alpine tiež využila na pretekanie. Od tohto závodu je však odvodená aj špeciálna séria Alpine A110 R s označením Le Mans, ktorá vznikne v počte 100 kusov a bude stáť 140 000 €. Je to omnoho viac ako stojí základné prevedenie A110 R, za ktoré si Alpine pýta 105 000 €.
Táto limitka bude biela s čiernymi karbónovými prvkami ako strecha, predná kapota, ale aj zadná kapota. Práve tá zadná bude mať nový tvar evokujúci pretekársky model A480 vďaka enormnej plutve v strede. Celkom veľký bude aj zadný spojler s možnosťou nastavenia. Toto vozidlo prinesie niekoľko modrých detailov ako doplnok ku bielej a čiernej. Nimi budú napríklad pruhy cez celú karosériu, ale aj plutvy pred zadnými kolesami a pásy na kolesách samotných.
Do interiéru sa nasťahujú špeciálne škrupinové sedadlá Sabelt Racing a vozidlo predvedie aj logo Le Mans vyšité na operadlách. Samozrejmosťou bude štítok s označením poradového čísla v strede vozidla. Do A110 R Le Mans sa tiež dostane aj balík Road and Track, ktorý prinesie o niečo nižší podvozok tuhší až o 5 %. Toto auto bude určite zaujímavým zberateľským kusom, ale nie jediné inšpirované súťažami.
Možno by som o tomto vôbec nehovoril, ale treba si pripomenúť dve špeciálne série, ktoré automobilka nafotila úplne perfektne. Jednou z nich je Tour de Corse 75, pocta pretekom rally na ostrove Korzika v roku 1975. Táto verzia je žltá s čiernou strechou a má biele zliatinové disky. Na bokoch grafika kombinujúca bielu, žltú a čiernu. Do interiéru sa nasťahovalo logo limitovaného kusu a tento odkaz do minulosti stál pred rokom 80 000 €.
Za 89 000 € predávala automobilka verziu San Remo 73, ktorá zase pripomína prvé víťazstvo v rally v roku 1973. Celkom logické, všakže? Táto verzia bola zase modrá s tmavočervenou strechou a grafikami v bielej a čiernej farbe. Presne podľa odkazu do minulosti. Všetky vozidlá bez rozdielu majú spoločný 1,8-litrový benzínový štvorvalec umiestnený za operadlami predných sedadiel, ktorý produkuje 221 kW (300 k) a posiela ich cez automatickú prevodovku na zadné kolesá. No a teraz sa choďte kochať galériami!